Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska. Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer
ANNONSInnehåll från Tre Företag

”Telefoni är lite som el – inte jättehett men nödvändigt”

Siffror visar att sex av tio företagare tycker utbudet på mobilmarknaden är krångligt.

Därför har teleoperatören 3 förenklat sitt utbud – rejält.

– Syftet är att förenkla för Sveriges företagare, vilket innebär att vi slopat alla abonnemang utom ett, säger Matylda Lovenvall, affärsområdeschef B2B hos 3.

Så hjälper 3Växel ditt företag – läs mer här

 

Kunden har alltid rätt, lyder ett gammalt ordspråk. När teleoperatören 3 genomförde en undersökning bland sina företagskunder kring vad som är viktigast vid val av telekomoperatör blev två saker tydliga:

– Det ska vara enkelt och man vill ha kostnadskontroll. Telefoni är lite som el, inte jättehett men nödvändigt, säger Matylda Lovenvall.

Insikterna från undersökningen, där bland annat 60 procent av företagen anser att utbudet är för krångligt, har gjort att 3 omvandlat sitt kunderbjudande. Den tidigare paletten av abonnemang har förvandlats till ett enda:

– Vi slopade alla abonnemang, helt enkelt. Sedan 6 maj har vi endast ett enda abonnemang.

"Haft kundernas önskemål i fokus"

Nu har turen kommit till 3Växel – en molnbaserad växel som enkelt kan styras via app eller via dator (se faktaruta). Tidigare fanns tjänsten i tre olika utformningar – numera är den likadan i sitt grundutförande för alla kunder:

– När vi nu lanserar 3Växel har vi återigen haft kundernas önskemål i fokus, att det ska vara enkelt att välja. Därför har vi numera bara en paketering som dessutom är skalbar, vilket gör det ännu enklare för kunderna att få en växellösning som är helt anpassad efter deras verksamhet och behov.

"Ger ett proffsigt intryck"

Idag har många företag tydliga rutiner och policys kring telefoni. Dock underskattas ofta vilka fördelar en växel har, anser Lovenvall:

– Idag förstår alla företag värdet av att vara tillgänglig. Det växeln möjliggör är att vara tillgänglig på företagarens villkor. Några enkla funktioner gör att även det lilla företaget ger ett proffsigt intryck. Företaget får ett fastnummer, kan spela in välkomstmeddelande och även lägga in öppettider.

I dina ögon, vad är det som gör att 3Växel sticker ut på marknaden?

– Enkelheten, det finns aldrig "one fits all" men den här paketeringen passar en stor majoritet. Vår ambition är att förenkla valet och vi har därför också en palett av tilläggstjänster som företagare kan välja till. Det allra vanligaste tillvalet för lite större kunder är knappval, en så kallad IVR (Interactive Voice Response), där inringade kund får olika knappval.

Vill bli det självklara valet

Omstöpningen av det egna erbjudandet har inte bara gett effekt externt, även internt bidrar det till att utveckla verksamheten, menar Matylda Lovenvall:

– Det finns inget slutdatum för att utmana oss själva i hur vi kan bli det enkla och självklara valet för Sveriges företagare. Vår målsättning är fortsatt att skapa tillväxt genom nöjdast kunder.

Så styr du upp företaget – med 3Växel

 

FAKTA 3VÄXEL

– Är en flexibel lösning för alla typer av företag med 3-abonnemang, som kan styras via 3Växel-appen eller via gränssnitt på dator. Grundpaketet kostar 49 kronor i månaden per användare.

– I grundfunktionen ingår ett valfritt växelnummer med välkomstmeddelande, automatisk öppning och stängning av växeln, svarsgrupp standard där alla på företaget eller en avdelning kan svara samt fria samtal inom företaget.

– Via 3Växel-appen har företagets anslutna medarbetare tillgång till en intern kontaktlista med möjlighet till hänvisning och vidarekoppling. Det går även att boka telefonkonferens i appen med såväl interna som externa deltagare.

– Bland tillvalen finns möjlighet till en helt skräddarsydd lösning för just ditt företag. Du har även möjlighet till fastnummer till mobilen, kalendersynk, Softphone för hantering av samtal i samband med jobb i datorprogram samt knappval för växeln.