Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer
ANNONSInnehåll från Tre Företag

Småföretagare? Så får du affärerna att flyga

Att hinna svara på samtal och samtidigt sköta sitt jobb – det kan vara en utmaning.

Men det går att hitta en balans.

– Om du kan styra samtalen rätt bygger det förtroende hos kunderna samtidigt som du kan styra din tid bättre, säger Binan Alattar, försäljningschef för externa säljkanaler hos teleoperatören.

Så hjälper 3Växel ditt företag – läs mer här

 

Många småföretagare känner nog igen sig. Dagen är fylld till bredden med uppgifter, samtidigt som telefonen ringer nästan oavbrutet. Ett omöjligt uppdrag att hantera? Inte alls menar Binan Alattar.
– Är man upptagen och inte kan svara precis nu är en sådan enkel grej som ett meddelande "hej och välkommen till oss, just nu är det många som ringer" väldigt förtroendeingivande när någon ringer. Det gör att man känner tillit, säger han och försätter:
– För ett mindre företag är det extra viktigt att skicka de signalerna, då man är beroende av varenda kund som vill ha ens produkt eller tjänst. Det skapar ett förtroendekapital.

"Väldigt enkel och prisvärd tjänst"

I sin roll möter Binan ofta företagare, inte sällan mindre firmor, som upplever att de varken hinner svara på alla inkommande samtal eller återkoppla. Hans råd är alltid detsamma:
– Driver du ett bolag ska du ha en växel. Det kanske låter som en stor apparat, men det är i själva verket en väldigt enkel och prisvärd tjänst som du kommer ha stor nytta av och får dig att framstå som proffsig.
Vad händer om man som företagare skippar en växellösning?
– Det blir rörigt. Som kund vill du komma fram till rätt person och få hjälp här och nu. Men får du vänta länge och upplevelsen blir dålig så googlar man fram nästa. Även om du är en befintlig kund är tålamodet ganska kort och får man inte ett professionellt bemötande går man vidare.

"Slipper lägga tid på samtal som hamnar fel"

Binan ser flera fördelar med att ha 3Växel (se faktaruta) – vilket i hans ögon också lägger grunden för ännu bättre affärer i framtiden. Här är hans bästa argument:

1) Du får ett fast nummer
– Även om alla har mobiler idag så visar de kundundersökningar vi gör att ett fast nummer gör att företaget framstår som mer pålitligt. Ett mobilnummer ger ett sämre intryck och ger känslan av att man ringer en privatperson.

2) Du styr samtalen rätt
– När kund ringer in kan du enklare se till att den får prata med rätt person. Växeln ger en bättre "hitrate" och du slipper lägga tid på samtal som hamnar fel.

3) Du får koll på vem som ringt
– Det blir enklare att återkoppla till personer som ringt in när du inte haft möjlighet och svara. Du ser vem som ringt och du hör av dig när du kan. Det får dem att känna sig uppskattade och du har lagt en grund som främjar försäljningen.

Så styr du upp företaget – med 3Växel

 

FAKTA 3VÄXEL

– Är en flexibel lösning för alla typer av företag med 3-abonnemang, som kan styras via 3Växel-appen eller via gränssnitt på dator. Grundpaketet kostar 49 kronor i månaden per användare.

– I grundfunktionen ingår ett valfritt växelnummer med välkomstmeddelande, automatisk öppning och stängning av växeln, svarsgrupp standard där alla på företaget eller en avdelning kan svara samt fria samtal inom företaget.

– Via 3Växel-appen har företagets anslutna medarbetare tillgång till en intern kontaktlista med möjlighet till hänvisning och vidarekoppling. Det går även att boka telefonkonferens i appen med såväl interna som externa deltagare.

– Bland tillvalen finns möjlighet till en helt skräddarsydd lösning för just ditt företag. Du har även möjlighet till fastnummer till mobilen, kalendersynk, Softphone för hantering av samtal i samband med jobb i datorprogram samt knappval för växeln.