Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer
ANNONS Innehåll från Tre Företag

”Ett missat samtal betyder missade intäkter”

En garanti för att inga samtal missas – och ett sätt för alla på företaget att jobba smidigare tillsammans.

Så beskriver Binan Alattar, försäljningschef hos 3 för externa säljkanaler, 3Växel.

– Kundens första kontakt med ditt företag är helt avgörande. Ett missat samtal betyder missade intäkter, säger han.

Så styr du upp företaget – med 3Växel


Vad kostar ett missat kundsamtal? Det beror förstås på hur stort ditt företag är och vad du säljer – men du får aldrig chansen att göra ett första intryck igen.

– Idag är alla uppkopplade, de är intresserade av att köpa eller vill ha svar på sin fråga här och nu. Får de ingen positiv upplevelse eller inte kommer fram letar de upp nästa företag. Det kan även gälla befintliga kunder, känner de sig åsidosatta är det lätt att tappa tålamodet, säger Binan.

Därför rekommenderar han alla företag, oavsett storlek, att skaffa en växel:

– Har man inte koll på samtal in tappar man till slut intäkter och verksamheten blir lidande. Man uppfattas som oseriös.

Telefonkonferens med kort varsel

En stabil växel hjälper inte bara till att få bättre kontakt med kunderna. Binan pekar på att 3Växel även har verktyg för att underlätta samarbetet inom företaget. En funktion är så kallade samtalsgrupper där man kan skapa interna telefonkonferenser.

– Idag sitter många företag utspridda över hela Sverige och då är det inte så enkelt att med kort varsel styra ett fysiskt möte. Men med samtalsgrupperna går det snabbt att skapa en telefonkonferens.

"Kanske världens smidigaste tilläggstjänst"

Ett annat verktyg Binan gärna lyfter fram är tilläggstjänsten kalendersynk – där 3Växel känner av om man inte är tillgänglig.

– Det här är kanske världens smidigaste tilläggstjänst, som får dig att framstå som professionell. Är du på möte får personen som ringer dig meddelande om detta och du en möjlighet att ringa upp senare. Det förenklar både för den som ringer och för dig.
Vilka är dina bästa råd inför valet av en växel?

– Att man tänker på funktionerna utifrån sin verksamhet. Vilka tilläggstjänster behöver vi? Ska vi samla in statistik kring samtalen? Gör en behovsanalys kring vad ni faktiskt behöver så att vardagen hos ert företag blir lättare.

 

Så hjälper 3Växel ditt företag – läs mer här

FAKTA: 3VÄXEL

– Är en flexibel lösning för alla typer av företag med 3-abonnemang, som kan styras via 3Växel-appen eller via gränssnitt på dator. Grundpaketet kostar 49 kronor i månaden per användare.

– I grundfunktionen ingår ett valfritt växelnummer med välkomstmeddelande, automatisk öppning och stängning av växeln, svarsgrupp standard där alla på företaget eller en avdelning kan svara samt fria samtal inom företaget.

– Via 3Växel-appen har företagets medarbetare tillgång till en intern kontaktlista med möjlighet till hänvisning och vidarekoppling. Det går även att boka telefonkonferens i appen med såväl interna som externa deltagare.

– Bland tillvalen finns möjlighet till en helt skräddarsydd lösning för just ditt företag. Du har även möjlighet till fastnummer till mobilen, kalendersynk, Softphone för hantering av samtal i samband med jobb i datorprogram samt knappval för växeln.