Butikskedjan Clas Ohlson sålde varor för totalt 537 miljoner kronor i mars, enligt siffror som bolaget publicerade på onsdagen.
Det innebär en ökning med 48 miljoner kronor, 10 procent, jämfört med mars i fjol.
Analytikerna hade i snitt väntat sig en ökning på 8,3 procent, enligt SME Direkt.
I lokala valutor är ökningen 7 procent.
Jämfört med i fjol har Clas Ohlson fått skjuts av kalendereffekten. I fjol var påsken i mars, vilket gav fler röda dagar och därmed färre handelsdagar än i år.
Enligt Clas Ohlson är den positiva effekten för årets försäljning cirka 5 procentenheter, det vill säga halva ökningen.
Antalet butiker har på ett år ökat med 10 procent och Clas Ohlson har nu sammanlagt 215 butiker.
Växer i Norge och Finland
Hemmafixarbolaget växer starkt i Norge och Finland, där försäljningen ökade med 21 respektive 20 procent.
Men i Sverige stampar Clas Ohlson i praktiken på stället. Försäljningen ökade med en procent.
LÄS MER: Clas Ohlson planerar starta 15 nya butiker
Utanför Norden har försäljningen minskat med 18 procent, vilket påverkas av att kedjan har stängt butiker i Storbritannien.