Artikeln innehåller annonslänkar. Mer info

Lindex är en av huvudsponsorerna till 2020 års Rosa bandet-kampanj.
Lindex är en av huvudsponsorerna till 2020 års Rosa bandet-kampanj. Foto: Lindex

Allt du vill veta om årets Rosa bandet-kollektion från Lindex

Årets Rosa bandet-kollektion från Lindex är mindre än vanligt – men budskapet är lika starkt: tillsammans mot cancern.

Marika Agestam Cederlund

Lindex har varit en av huvudsponsorerna till Cancerfondens Rosa Bandet-kampanjer sedan starten 2003, och under åren har man tillsammans med sina kunder på 18 marknader bidragit med 14,8 miljoner euro till cancerforskningen.

I år skänker modekedjan 10 procent av all försäljning under första helgen i oktober till cancerforskningen, och utöver att sälja Cancerfondens Rosa band (som i år designats av First Aid Kit-duon, spana in det här) så har man även designat ett paraply och en tygväska i återvunna material. Hela vinsten doneras till forskningen, och Lindex bjuder även in sina kunder till liveshopping på (här på hemsidan) den 1 oktober för att stödja och samla in pengar till fonden. 

LÄS MER: Lars Wallin designar scarf till förmån för Bröstcancerförbundet 

Lindex Rosa bandet-kollektion 2020

Se bilderna på paraplyet och tygväskan här:

Paraply från Lindex Rosa bandet-kollektion 2020. Foto: Lindex
Tygväska från Lindex Rosa bandet-kollektion 2020. Foto: Lindex

LÄS MER: Äventyraren Renata Chlumska: ”Dagen jag slutar vara rädd, slutar jag att vara nyfiken – och det vill jag inte”