ANNONS

LÖRDAGSMAGI HOS JARLEMARKS

A4F63EC2-1B9B-4B48-9BD7-E67A3DD99A1B

Igår var det en nyp-mig-i-armen dag. Jag solade i Tallkrogsparken har äntligen styrt till  min cykel och låg där med SPF 50, har blivir ganska mycket försiktigare med solen och framför allt i ansiktet men har 30 på kroppen. Inget vatten hade jag med mig heller så när jag bröt upp vid 13:30 höll jag på att rasa i backen av vätskebrist. Så typiskt mig.

AC91D178-E616-4E55-A29B-6125B343110F

Jag mötte upp Frasse, Nicklas och Katten vid Slussen för att ta bussen hem till familjen Jarlemark i Nacka, en färd på ca 30 minutet. Ni  som läst mig länge vet att Calista är lika gammal som Lennox och vi undgåtts väldigt mycket när barnen var små, många utlandssemestrar, midsommar och andra högtider ihop

78B0C176-83E2-4F94-ACBB-96FE383ACC26

Sedan fick de Alexa, en liten sladdis kanske man kan säga. Det var så fint och uppdukat när vi kom. De har sålt sitt hus med pool och köpt ett annat i samma område, Erik, som är kock grillade de mest magiska hamburgare och vi åt glass och svenska jordgubbar till efterrätt.

5DFDB4A4-4A22-40C6-82E3-E4618263B535

Solläge till framåt 20 och under kvällen blev det kyligt som alla andra svenska sommarkvällar så jag lånade Mikis dunkapa och en filt. Calista tog moppen och åkte för att träffa vänner och vi andra fortsatte äta, skratta och umgås. Så fint med gamla vänner.

1D911DA8-5803-4F78-8B0E-3C28C82236EB

Micaela har jag ju känt nu i drygt 17 år, Kommer alltid med kloka råd och inputs när jag svajar i frågor.

Det var verkligen en helt, helt magisk kväll och vid 01:30 ringde vi taxi. Jag åkte hem till mig och resten av gänget, som bor på Östermalm, åkte till sig. Idag har jag haft en masa saker at bocka av, som jag skjutit upp vilket inte är likt mig, att prokastrinera. Så trits att det är soligt och varm är det bara att sätta sig vid datorn. Bland annat ska en studentdikt skrivas till min gudddotter Elsa. Hon tar studenten på onsdag och jag har tagit en  halv dag semester för att åka till Västerås.Och nu ikväll klockan 18 ska jag checka in på Clarion Hotel på Ringvägen.

Det är Laila Bagge som bjudit mig och ett gäng andra på ett event med övernattning, middag och spa… Så jag åker direkt till jobbet från hotellet i morgon bitti, tänkte jag. Varför sitta här ensam en söndagkväll?

Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se. Du som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för vad du skriver.

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy och regler för kommentarer.

© Bonnier Magazines & Brands AB i samarbete med AB Kvällstidningen ExpressenTelefon: 08-736 53 00