ANNONS

GÖTEBORG MED LENNOX

B99D0512-93BA-44D2-BD57-09D91F92EF5F

Jag lyckades få med mig Lennox till Göteborg i 24 timmar. Bestämde mig hastigt och lustigt i tisdags eftermiddag och bokade hotell och biljetter. Svindyrt men jag ser det dol investering. Är det något han vill höra med mig så får man vara snabb att tacka ja, innan livet sväljer honom helt.

1A25250D-471F-4A30-96C5-29633BDEF26E

Vi höll på att missa tåget då t bandb åkte sååååååå sakta! Jag höll på att få en hjärtattack och vi var ute i god tid men den sniglade sig fram i 20 km i timmen så vi fick rusa for att kasta oss på tåget. Usch? Jag hatar att vara ute i sista minuten.

3C9A6E21-0841-46F3-B649-1D850A867AB0

Vi har shoppat lite, åkt omkring med Voi, käkade hamburgare till middag och tittar på fotboll i sängen med massa godis. Det viktiga är att få tid med Lennox, att få prata och HSB är en fantastiskt snart 16-åring, artig, väluppfostrad, vet hur man bemöter folk och tackar för sig. Sedan är han ju extremt  trött och somnar överallt.

BAFB3A07-1958-4F19-8229-4A286C7C5B70

Nu är vi på väg hem igen och han försvinner  iväg till sina vänner direkt.

A90E2364-C95E-47FA-8D5A-3710D715B67C

Ändå väldigt mysigt att få åka iväg såhär, skratta lite, umgås. Värt pengarna för mig faktiskt. Ikväll blir det lugnt. Ska jobba någon timme.

Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se. Du som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för vad du skriver.

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy och regler för kommentarer.

SPIRALHELVETET

3142CEE1-783E-4AA1-827C-176690BB547E

Jag hade en bokad tid idag för att ta ut min spiral. Dels för att  min melasma triggas av östrogenet i den och dels för att jag vill se om jag klarar mig utan den. Jag satte ju in den för att jag mådde skit av klimakteriet och blev hjälpt till 80 %. Men det var 2017 och kanske har vallningarna, deppet och sömnproblemen upphört.

Däremot fick inte gynläkaren ut den utan skickade mig till St Görans för att få lugnande och så satte man in den där. Men idag trodde han att det skulle vara plättlätt  att plocka ut den. Tji fick han. Han bände och kände och använde något redskap för att hålla undan livmodern men fick ej tag i trådarna så han fick skicka en remiss till samma ställe igen. Åh, så segt! Jag var ändå väldigt tapper tyckte han.

F17E1709-4421-449F-B697-F4CBC506F05B

Och när jag kom hem hade jag blödig igenom både trosor och jeans. Bra kämpat ändå.

I morgon har jag bokat tåg till Göteborg med Lennox och en övernattning på hotell, herregud vad dyrt tåget var, 2 500 för oss tur/retur.

hhjkkll

EN STUDENT ATT FIRA

DFA8FEE9-F7EF-48C4-89A6-05D28096DC0D

Ni känner ju Sofie vid det här laget, och i fredags, efter att jag och Threst firat att Lennox slutade 9.an så åkte vi till Sofies ex:man hus för att fira deras dotter Julies student. Så fint riggat och vädret var ju magiskt. Vi tog en taxi vid 18 och en taxi hem vid 01. Jag mådde lite sisådär, dels av min spruta nr 2 som jag fick i torsdags men även känslomässigt låg på något vis. Så mycket känslor denna dag. Här är Julie med sin bror Anton.

D041737B-4083-462C-8E4C-2AB5C2685E28

Det var en så galet god buffe´och flera människor jag träffat tidigare. Sofie och exman Tomas har fixat hela veckan med detta, handlat mat, målat den fina trätrallen, fixat lull-lull och allt som hör till.

DA27EC1E-C73C-48DD-B294-CCD94D740109

Och här är Lisa med Sofie i knät. Hur som helst en härlig kväll.

Jag var bara hemma hela dagen i går, lördag. Gjorde ingenting alls på hela dagen. Och idag vid 14 mötte jag upp Sofie vid Skanstull så tog vi en långpromenad till Standbryggan på Strandvägen för att möta Cathrine och Tomas, Gribert som kom en stund. (balkonggänget ni vet)

D67D240B-0F9C-4109-B084-6ED818D1F051

Vid 17 tog oss hem, jag hade middag att styra till Lennox och i morgon börjar en veckas semester för mig. Planer? Noll.

© Bonnier Magazines & Brands AB i samarbete med AB Kvällstidningen ExpressenTelefon: 08-736 53 00