ANNONS

Fartlek

/

Träning

,

Tjilevippen så var fredagen här och all tid i världen för att unna sig ett kul pass!

Fartlek! Vad i hela fridens namn är det undrar du då?

Jo. Du värmer upp med mysjogg 10 min. Sedan ser du till att öka fart lite då och då. Du tar vad du har liksom. Helst ute. Säg mellan 2 stolpar, mellan två träd, tar en avstickare på ett skogsparti och ökar fart där, kutar upp för en backe snabbt och sedan fortsätter… etc… Du gör ett lekfyllt och galet effektivt pass för ditt hjärta och din fina kropp.

Tiden springer iväg och känslan av att Du kontrollerar passet. Att du kan välja precis hur du vill göra. Det gör att du dels blir motiverad att utföra det, dels att du jobbar med de korta muskelfibrerna för snabbhet och såklart din kondition ökar.

För att köra detta första gången- låt passet vara 30 minuter så du hinner mysjogga för uppvärmning , kör fartlekar i 10 minuter och sedan joggar ner 10 min.

Kul, effektivt, en härlig helgpresent till dig själv!

Jag ska mysa med mina brorsbarn i helgen. Längtar ihjäl mig. Men kanske hinner jag lite fartlek också. Blir helt supersugen på att köra dem här nu direkt =) Hahah.

Massa kramar

Ida

IdaxSuunto_take8_72

Fartlek gör mig lycklig!
Foto: Hanna Skoog

Johan Mattsson

0

Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se. Du som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för vad du skriver.

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy och regler för kommentarer.

© Bonnier Magazines & Brands AB i samarbete med AB Kvällstidningen ExpressenTelefon: 08-736 53 00