ANNONS

Tips för lättare löpsteg

/

Träning

,

Våren och ja- nästan början av sommaren har kommit till Skåne och tack vare allt regn som porlat ner och sol emellan så blommar det för fullt överallt!

varenda träd , buske och blommor slår ut från knopp till färg och det är alldeles ljuvligt att mysjogga mellan skog o hav.

Det är såklart kondition i första hand som hjälper dig i din löpning. Du behöver springa mer för att få upp din kondis. Gärna bygga styrka så kroppen klarar och orkar mer. Om det är vad du vill. Men påminn dig om att allt är gott nog. Hetsa inte om du vill springa för att du tycker om det. Låt det vara som det är.
MEN det kan hjälpa att se över din hållning eller löpteknik när du mysjoggar.
Du ska inte helt ändra ditt löpsteg för alla har vi ett unikt sådant. Dock kan man se över några delar som kan underlätta och hushålla med energin bättre.

Här kommer några små tips. Testa om du vill eller strunt i det om allt känns fint. Låt joggen vara kravlös och ge dig själv en klapp på axeln varje gång du joggar. Om det så är 1 minut. Det är bättre än 0 minuter.

Ha en skön fredag! Jag fick en magisk start med Hunken på fredagsmilen, avslutande bageri och dopp i havet med kaffe på bryggan. Livet!

All kärlek!

Ida

( kläder från Lululemon. Keps Nike. Skor On Running modell Cloudswift

9431C5E3-B860-4B7C-85CE-8F7FC5790281

Sträck på dig. Förläng kroppen och låt bröstet vara framåt. Som att någon drar i hjärtat med ett snöre.

453CAEE3-5706-4DCD-844B-2617E25976BC

Lyft på bena:) Inte lika mycket som på bilden men gör såhär 10-20 steg för att bana in den rörelsen. Tänk att du har spetsiga knän som ska peka framåt.

C28E8109-E320-43F5-B5F0-A0206DB20532

Förläng förläng ! Som att något drar dig rakt upp från skallen. Du ska vara mer i luften än marken. Tänk upp upp upp.

54045E4D-C748-4613-ACCF-7C498D103A1B

Krymp inte ihop som en säck. Det tar energi som skam och bromsar farten.

C5B302FA-69E8-4526-BE9A-291CBCC853E8

Inga breda armar utåt. Det bromsar fart.

44300A18-57CD-4AC9-80AB-3EA20D565C10

När man promenerar sätter man i hälen. När du joggar ska du träna efter att landa mitt på foten rakt under höften och skjuta ifrån men tårna.

EC025789-318F-4C91-BF54-B0840BF3D5EA

Morgonens belöning efter mysjogg. Kaffe från Boathouse i hamnen .

2AD8E3C7-F003-4F0B-85C7-6AAD968F130E

Min Hunk o dopp från bryggan. Morgonmagi!

0

Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se. Du som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för vad du skriver.

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy och regler för kommentarer.

© Bonnier Magazines & Brands AB i samarbete med AB Kvällstidningen ExpressenTelefon: 08-736 53 00