ANNONSInnehåll från MyBeat

Så sänkte Elisabeth sin mobilräkning med 100 kronor i månaden

Har du flera abonnemang kan det vara svårt att hålla koll på hur stor totalsumman faktiskt är i slutet av månaden, speciellt om du har autogiro. Har du till exempel koll på hur mycket du betalar till din mobiloperatör? 

Elisabeth Nyman sänkte sin mobilräkning med 100 kronor i månaden genom att byta operatör. 

EXTERN LÄNK: Läs mer om mobiloperatören MyBeat


När Elisabeth Nyman, 57, för två år sedan hörde talas om mobiloperatören MyBeat, som är en liten uppstickare utan något stort bolag i ryggen, blev hon nyfiken och nappade på ett seniorerbjudande. MyBeat har ständigt aktuella kampanjer för att kunna erbjuda ännu bättre priser och villkor till sina kunder. 

– Jag sparar 100 kronor i månaden jämfört med mitt gamla abonnemang, säger hon och räknar ut att hon har gått från att betala 290 kronor i månaden till 170 kronor och då ingår fria samtal, SMS, MMS samt 10 GB surf. 

MyBeat använder sig av Telenors nät vilket ger deras kunder både bra och säker täckning samt hög hastighet genom 4G-nätet. 

– Jag vill ha riktigt mycket surf, och det har jag nu. Jag brukar egentligen inte tänka på hur mycket jag betalar för mitt abonnemang varje månad eftersom det är en så låg summa, men det är självklart en bonus att MyBeat ligger bra till när det gäller pris jämfört med andra mobiloperatörer, säger hon. 


En annan fördel med MyBeat som Elisabeth vill lyfta fram är företagets kundservice, och den främsta anledningen till att hon valde dem. 

– Deras hemsida är enkel och överskådlig och deras kundservice är verkligen jättebra. Jag kommer hela tiden tillbaka till det, men det är svårt att få bra service i dag, säger hon och fortsätter:

– MyBeat är inte som andra bolag där man får sitta i telefonkö i 50 minuter för att sedan få höra att de inte kan hjälpa en. En del mobiloperatörer har inte ens ett telefonnummer, det går bara att chatta med dem. Det tycker jag inte om, säger hon. 


Elisabeth Nyman berättar att hon inte kan hitta något som är negativt med MyBeat. 

– Men för ett tag sedan bestämde jag mig för att byta mobiloperatör. Det var dumt. Jag bytte snabbt tillbaka. Jag kommer aldrig att säga bort MyBeat igen. Jag har bytt klart. Tjejerna i växeln var jättetrevliga när jag ville komma tillbaka. De ringde även upp mig för att kolla att allt var okej. Det är bra kundservice, säger hon. 


EXTERN LÄNK: Läs mer om MyBeat 


Faktaruta: Om MyBeat

Sedan starten har MyBeat fokuserat på att göra det enkelt för kunderna. Förutom att ha smidiga abonnemang med många valmöjligheter så är det viktigt för dem med nöjda kunder. Du når därför My Beat både på telefon, via deras kundcenter-sidor på webben, mail eller facebook. 

Ingen faktureringsavgift 

Ingen uppstartskostnad 

Ingen bindningstid

EU inkluderat i paketet

Fastnummer till mobil