Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Så många såg första debatten i valet

Jag vill rikta ett stort tack till alla som bidrog till att ”Debatten 2018” fick fler än 1,5 miljoner videovisningar bara under direktsändningarna i Di TV och Expressen TV. Tack till Pontus Herin och Jennie Pierrou. Till Jon Åsberg och Anna Herdenstam. Och till Anna Ekelund och Niklas Svensson. Det var, förstås, många fler än programledarna som gjorde ”Debatten 2018” till en succé. Men det är omöjligt att räkna upp alla på produktionsbolaget Warner Bros, Di TV och Expressen TV.

Peter Fellman, ny chefredaktör på Di, och jag försökte formulera våra ”tack” till medarbetarna på efterfesten efter sändningen. Det var förstås ogörligt, givet insatserna som var fantastiska. Många medier, som Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet och Sveriges Radio, toppade med nyheter från debatten och jag blev glad när våra programledare bad tittarna att också se på Aftonbladet TV, SVT och TV4.

Lotta Edling, publicistisk utvecklingsdirektör inom Bonnier News, som äger både Di och Expressen, hälsade alla i publiken i Warner Bros-studion välkomna och sedan fortsatte det med debatt. Nu är valrörelsen igång. Vi kämpar på.