Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

CNN presenterade ny konsulttjänst med Expressen TV under mediekonferensen NMI

I dag har CNN och Expressen TV presenterat ett nytt samarbete. När Rob Bradley, Vice President, och Inga Thordar, Executive Editor, talade på scenen på Nordic Media Insight-konferensen på Münchenbryggeriet i Stockholm så berättade de om att CNN och Expressen TV kommer att skräddarsy utbildningar för mediehus som vill skapa framtidens nyhets-tv på sina respektive marknader.

I en pressrelease på tisdagen säger Greg Beitchman, Vice President för Content Sales and Partnerships på CNN International Commercial, så här om det samarbete som han och vår redaktionschef Klas Granström tagit fram:

”With over 35 years’ expertise in video we see an important part of CNN’s remit as providing best practice and consultancy in this space to publishers making the editorial and commercial transition to digital video. Our partnership with Expressen has been successful to-date because we each have our own areas of global and local expertise. We look forward to working even closer with Expressen to share this knowledge and bring a unique local/global consultancy offering to the market”.

CNN, som samarbetat med Expressen TV sedan 2015, beskriver relationen så här:

”CNN’s expertise and content has helped Expressen transform its offering to a high quality multiplatform and multimedia product. In just three years Expressen has created a profitable tv operation running three brands with 24/7 live tv operations, 200 plus clips per day published on digital platforms and over 30 M video views per week in a 10 M people country.”

De senaste veckorna har en rad Expressen-medarbetare deltagit i olika CNN-utbildningar, på bilden här ovan är ”CNN Talk”-programledaren Max Foster med några av våra programledare på Di TV och Expressen TV. I morgon blir det fler möten.