Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Sveriges största tv-operatör börjar sända Expressen TV – redan i kväll


Klockan 21 i kväll var det premiär för Expressen TV hos Com Hem, Sveriges största tv-operatör. Under hela september frivisar Com Hem nyhetskanalen för alla betal-tv-kunder, och därefter kommer den att ingå i det så kallade Guld-paketet.

Du som har ett digitalt Com Hem-abonnemang ser Expressen TV på kanalplats 43, och på den sena torsdagskvällen kommer det enligt nyhetschefen Johan Eslander att handla en hel del om orkanen Irma. 



Programledare är Johanna Grenz, och för gänget som gör Expressen TV är det förstås inspirerande att hundratusentals hushåll nu kan se oss på vanlig tv.

I fjol ökade Expressen TV tittandet med 78 procent, och hittills i år är ökningen 44 procent. Framtidens nyhets-tv görs i samarbete med CNN och Di TV, som snart lanserar Sveriges ekonomi-tv-kanal, och för Expressen TV är det förstås positivt att distributionen ger fler chansen att upptäcka oss.

Tv-marknaden är ju i stark förändring. Facebook, Instagram, Youtube och Twitter driver på denna utveckling med allt mer ”video” – samtidigt som de traditionella, linjära kanalerna producerar mer innehåll för sina Play-tjänster. Till detta kommer nya aktörer, som kvällstidnings-tv och det som lokaltidningarna gör inom rörlig bild, och allt det som är användargenererat. Så det är naturligt att Expressen TV och andra utmanare söker nya möjligheter att nå sin publik, och lika givet att branschjättar som Com Hem vill erbjuda den enda svenska nyhetskanalen som sänder dygnet runt alla dagar.

Som alltid är publiken, som bjuds en större mångfald, vinnaren.