Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Skinksuccé för Mitt kök

    
Mitt kök är Expressens populära matsajt och det här är den text som flest besökare sökte fram från Google förra veckan: ”Julskinka – bäst i test”. En klassiker, förstås, ungefär som det årliga kräfttestet eller den ständigt aktuella kladdkakan. 

Mitt kök hade vecka 51, 2015, hela 382 213 unika webbläsare och 2 003 851 sidvisningar på desktopsajten. Mobilsajten lockade 382 213 unika webbläsare och 2 003 851 sidvisningar.

Publikutvecklingen är mycket positiv: mobilsajtens unika webbläsare ökade med 140 procent och sidvisningarna med 114 procent, jämfört med i fjol. Sett över hela året, alltså 2015 jämfört med 2014, har antalet unika webbläsare ökat med 284 procent och antalet sidvisningar med 247 procent.

Och trots att desktop är en minskande marknad för många stora sajter, så fortsätter ju Expressen.se att öka och det gör också matsektionen Mitt kök. Antalet unika webbläsare ökade med 12 procent antalet sidvisningar med 5 procent jämfört emd samma vecka ifjol. Hittills i år har ökningen varit 47 respektive 57 procent.

Det här är mycket starkt, och resultatet av ett målmedvetet arbete av medarbetarna – och särskilt så av Julia Viberg och Joel Linderoth.