Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Facebook lanserar Instant Articles – med Expressen

   I dag släppte Facebook sin nya innehållstjänst Instant Articles i Sverige: Eller: ”innehållstjänst”? Det handlar ju om en mer användarvänlig presentation av det innehåll som mediebolag, som bland annat Expressen, producerar och sprider på Facebook för att öka räckvidd och intäkter.

För oss på Expressen, som har ett 25-tal sidor och konton på Facebook, är det självklart att vara med i Instant Articles. Här erbjuder vi nu kvalitetsjournalistik från Geo, alltså Expressens satsning på utrikesbevakning, och den andra medieaktören som testar Instant Articles redan nu är Aftonbladet. Senare kommer också Sydsvenskan, Nyheter24, Aller Media, KIT och Stampen

Johanna Odlander, chef för sociala medier på Expressen, berättar mer här. Alldeles unik är inte heller vår analys, redan tidigare har ju exempelvis New York Times, BuzzFeed, BBC News, Huffington Post och många andra mediejättar också gått in i Instant Artcles. Washington Post lägger till och med ut allt sitt innehåll där.