Rapporten ”Svenskarna och internet bjuder på intressant läsning. Som hur vi väljer på nätet:
Kvällstidningarna – det finns ju bars två – är starka titlar på nätet och det syns också i den här undersökningen.
Men här syns också hur stort papperstidningsläsandet fortfarande är, jag har tidigare nämnt undersökningar som visat att 4,7 miljoner svenskar läser ”print” en vanlig dag.
Både i podden ”MattssonHelin” och här i bloggen har jag också citerat en brittisk undersökning som slog fast skillnaden mellan h u r vi läser papperstidning kontra sajt. Staplarna här ovan säger oss samma sak om den svenska marknaden.
Nät-tv fortsätter att växa och allt fler testar då och då. Men det är ännu inte så så att den stora massan ser på nät-tv dagligen.
Och vem sa att broadcast-tv är otidsenligt? Att linjär television är död? Inte tittarna. Tablå-tv kämpar på.
UPDATE: På Twitter har det efterfrågats mer info om den här undersökningen. Den kommer ifrån Stiftelsen för internetinfrastruktur och du kan läsa mer om rapporten här.