Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Över en miljon tittningar på Expressen på YouTube

I veckan passerade Expressens partnerkanal på YouTube.com en miljon visade klipp. Vi startade samarbetet med Google, som ju äger sajten, i oktober och det mest sedda klippet är ”Blondinbella firade sin 18-årsdag med humor”. Det mest omtalade är sannolikt ”Anna Lisa fick träffa sin stora Idol Johan”.
   Intressant i övrigt om YouTube.com/Expressen är;
   # 51 procent av tittarna är män.
   # 40 procent av tittarna är mellan 13-17 år.
   # Mest tittade spelningen i XL Live-studion är
”Idol”-Lars framträdande.
   Varför finns då Expressen på YouTube? Jo,
därför.
   Det är roligt att kunna berätta om tittandet på YouTube samma dagarna efter att vi presenterat rekordsiffror på Expressen.tv, som ju är vår egen webb-tv spelare. Rörligt innehåll blir allt viktigare, därför inledde vi i veckan också ett samarbete med
C Sports om NHL-bilder på Expressen.tv som en del i satsningen på HockeyExpressen.se
   Vad vill du se? Svara gärna på vår
enkät om webb-tv innehåll.
   Mer statistik: I fredags presenterade Sifo räckviddssiffror för hela 2008 och enligt den hade Expressen.se i snitt 486 000 läsare per dag, jämfört med 496 000 under 2007. Den uppmärksamme noterar dock att detta avser helår, samt att Expressen.se sedan sommaren 2008 har en starkare utveckling och ökar antalet läsare.
Plus 5 procent, enligt den senaste Sifo-undersökningen.