Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer
Rickard Hanssons travblogg

Poddrubriker och Boost

Hej igen.

I går var debutenten Julia Björklund med i SportExpressens V75-podcast Systemet. Jag stod vid sidan av men tänkte delge mina rubriker i bloggform. För er som inte lyssnat på podden någon gång så gäller det att föreslå en spik, en chansspik, ett lås och en helgardering.

En del personliga favoriter och en del följehästar i veckans omgång för min del. Behövde inte veva lopparkiv så mycket, så att säga.

Spik: 11 Jetset (V75-2) 19 %. Vadå, hon ska ju gå med vanlig vagn nu? Ja, men titta hur hon sett ut i de senaste starterna! Nu måste det klaffa lite bättre och då sitter hon där.

Chansspik: 3 Alleyeson (V75-5), 4 %. Tror inte alla på den? Nja, men verkar vara en del skrik på honom. Copper Beech-brorsan har jag jagat ett tag (bland annat varnade jag för honom i podden senast) och jag är oerhört förtjust i hur han lägger ned sig i grejorna när det ska speedas. Kan inte släppa honom nu trots surret.

Lås: 4 Snabba Cash/9 Shogun D.K. (23 % & 21 %). Hårt betrodda – men ingen av dem är favorit i loppet. Känns stabilt.

Helgardering: V75-4. Får ingen riktig feeling för något här. Svårt.

***

Ingen har väl missat att det är premiär för tilläggsspelet Boost i morgon. Marknadsföringen har varit offensiv, allt från Korsvägens busshållsplatser till digital marknadsföring. Eller ja, det är ju så marknadsföringen brukar se ut, men känslan är att ATG tryckt på ordentligt.

Hur mycket kommer Boost att omsätta då? Ja, det är vi många som undrar. Tyvärr kommer vi inte få några löpande svar. Det stör mig ordentligt.
ATG:s informationschef Patrik Brissman utvecklar:
”Generellt kommer vi inte att löpande redovisa omsättningen för V75 Boost men vi hoppas på att locka cirka 100 000 kunder att vara med och spela V75 Boost. Gällande vår ekonomiska redovisning så sker den ju som sagt i kvartalsrapporterna. Där tittar vi nu över hur redovisningen ska se ut av våra spelprodukter.”

Antalet V75-system varje vecka är generellt mellan 1,2 till 1,3 miljoner.
Men däribland en massa reducerade kuponger etc. Och andelsspel. Så 100 000 kunder är lite svårtolkat.
Exakta belopp än klurigare med tanke på att kostnaden för Boost är tio procent av V75-systemets kostnad om systemet är större än 600 rader.

Om ett andelsspel som lirar Boost med tio andelsköpare innefattar tio kunder som lirar Boost så hamnar vi nog i trakterna kring 2,5-3 miljoner kronor gällande ATG:s målsättning.

***

Allt för nu.