Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Dagens Nyheter suger!

Jag vill passa på att gratulera Dagens Nyheters distributionsavdelning för att de efter fem veckors övertalningsförsök från min sida äntligen bemödat sig om att lägga en tidning i min brevlåda på Väddö.
Måndag den 2 juni gick jag in på DN:ns hemsida och beställde delad prenumeration: måndag till fredag som vanligt till adressen i stan, lördag och söndag till sommarstället i Roslagen, norr om Norrtälje.
En utmärkt service, som tyvärr inte fungerar. Inte alls.
Första helgen kom ingen DN, andra helgen inte heller, men då var vi i stan så jag ringde inte och klagade utan tänkte att det tar väl några veckor innan det funkar. När vi inte fick tidningen tredje helgen ringde jag och klagade på måndagen och fick löften om att till helgen, så ska det börja funka.
Fjärde helgen: ingen tidning.
Nu var jag en smula uppretad när jag ringde kundtjänst och bad den stackars människan att inte bara trycka på en knapp på datorn utan faktiskt RINGA UPP distributören i Norrtäljeområdet och påpeka att det har saknats tidningar här i tre veckor.
För säkerhets skull satte jag själv upp en stor lapp på brevlådan där jag förklarade min beställning.
I lördags kom ingen DN och jag tänkte att tidningen förmodligen har västvärldens sämsta kommunikation mellan sina avdelningar. Jag var beredd att ge upp. Jag får ju trots allt Svenska Dagbladet.
Men så på söndag morgon: Dagens Nyheter i brevlådan. Fem veckor efter första beställningen har de lyckats. Så: ett stort GRATTIS!
Med spänning ser jag fram emot nästa helg. Och inte minst mot semestern, då vi ska ha Dagens Nyheter till sommarstället sju dagar i veckan. Lycka till.
En sak till bara: det här är TREDJE ÅRET vi har samma problem. Varför ha en service som inte fungerar? Har inte DN lärt sig något av de tre senaste årens elände med sommardistributionen?