Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Hur har er marknadsföring förändrats sen sociala medier blev så stort?

Hur har er marknadsföring förändrats sen sociala medier blev så stort?
ANGELIQUE KARLSSON, 19, praktiserar inom marknadsföring, Stockholm

Hej Angelique,
Vår marknadsföring har förändrats mycket de senaste åren. Tidigare har Expressen ägnat sig mycket åt traditionell marknadsföring i form av reklam och sponsring, men i dagsläget investerar vi mest i digitala kanaler, och där är sociala medier en viktig del. Sociala medier fungerar ungefär som löpsedlar vid den lokala butiken. Genom sociala medier kan vi exponera vårt innehåll för personer som kanske inte på eget initiativ söker upp Expressens journalistik. Och får vi dem väl att testa, det vill säga läsa en artikel eller titta på ett tv-inslag, gillar de oftast vad de får och då kommer läsarna och tittarna tillbaka till Expressen nästa gång de vill ha bra journalistik. Så, enkelt förklarat är sociala medier ett bra sätt att nå ut. Att de som nås av innehållet ska gilla det hänger förstås på kvaliteten på det arbete som utförs av våra journalister. Men eftersom Expressen vanligtvis är nyhetsledande så blir sociala medier en bra kanal att hitta nya läsare och tittare.

KLAS GRANSTRÖM, redaktionschef digitala medier