Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Köpenhamn i helgen

Hemma igen efter en härlig helg i Köpenhamn. Helgen erbjöd både snöstorm och sol. Och god mat och många öl. Mycket gå. Vi bodde centralt och bra nära centralen vilket var bra då vi kom med tåg från Stockholm. Ypperligt sätt att resa, från dörr till dörr i stort sett. Men Köpenhamn är ganska stort, ska man från Köttbyn till Nyhavn blir det en bit att trava. Det första vi gjorde var just att gå till Nyhavn och äta ett smörrebröd. Lika bra att checka av det där direkt. Mysigt litet hak med god laxmacka och ännu godare julöl.

Skärmavbild 2015-11-24 kl. 12.08.38

Vi vilade lite på rummet, märkte att det regnade in! vilket gjorde att vi blev uppgraderade till ett superiorrum:) Kvällens middag intogs på restaurang Mother i Köttbyn. I totalt snökaos tog vi en taxi dit. Cool hipp-pizzarestaurang med snygg inredning och JÄTTEgoda pizzor.

Skärmavbild 2015-11-24 kl. 12.39.59

Skärmavbild 2015-11-24 kl. 14.34.28

Dagen efter åt vi morgenmad (frukost heter så, lunch heter frokost) på mysigt café, Granola.

Skärmavbild 2015-11-24 kl. 12.44.17

Och så promme, promme, promme runt och kolla på stan. Kallt som fasiken, och lite nederbörd på förmiddagen. Kanske skall man åka till Köpenhamn på våren? I alla fall. Middag intogs på en ekologisk restaurang i Norreport, Manfreds. Lokal mat, ekologiskt och biodynamiskt odlad. Till och med bio-öl, god som tusan!

Skärmavbild 2015-11-24 kl. 12.07.48

Nattdrinkarna intog vi på hipp liten retro-bar i närheten.

Skärmavbild 2015-11-24 kl. 12.51.01

I går, dagen för hemfärd, åt vi morgenmad i närheten av Köttbyn. Även detta ett retro-ställe med hög mysfaktor, och billigt! Dyrenhavn. Rågmacka med avokado och chili samt skyr(torr yougurt) med müsli. Och kaffe såklart.

Skärmavbild 2015-11-24 kl. 12.54.13

Sedan promme igen runt Nyhavn, Nytorvet och Ströget. I går i sol!

Skärmavbild 2015-11-24 kl. 12.58.05

Och så var helgen slut. Tåget avgick 18.36 och var hemma 23.39. I dag lite trött i ögonen men fylld av upplevelsen.