Höjdpunkter 2015 del 2

Andra halvan av mitt 2015 har även den bestått av flera härliga resor men även hemma i Sverige hade jag en solig och underbar sommarvecka på Gotland under Almedalen innan det bar iväg på möhippa i Dalarna och bröllop i Skärgården. Jag hade verkligen riktigt tur med vädret den här sommaren eftersom solen strålade från klarblå himmel just då det betydde som mest. Just den där veckan på Gotland och några enstaka helger. Annars var det verkligen en riktig skitsommar. Till skillnad från den vackra hösten vi fick!

Almedalen

Som journalist bör du har varit och kollat läget i Almedalen minst en gång anser jag. I år fick jag tummen ur och tog planet ner från Bromma. Några vänner till mig hade hyrt ett underbart hus med Gotlands största pool (bara en sån sak haha) där de bjöd in till lounge på dagarna och mingel på kvällarna. Jag var inne i Visby första kvällen då vi åt middag på Donners, ytterligare en kväll då vi hade bord på Supper och så givetvis under dj-battlet på Kallis. En av årets absolut roligaste kvällar! Annars hängde jag mest i huset, drack rosé, badade i poolen och var god värd åt mingelgästerna. Bästa sättet att göra Almedalen på! 😉

Möhippa i Dalarna

Direkt när jag hade landat från Almedalen packade jag om och tog tåget upp till Dalarna och Bispbergs Herrgård ( som jag skrev om i del 1 av höjdpunkterna). Mina och Sebastians vänner Björn och Linda gifte sig i augusti och Lindas möhippa gick i heaven and hell-tema. På dagen åkte vi fyrhjuling, åt god rosélunch och Linda fick spa-behandling innan det var dags för underklädesplåtning. På kvällen hade vi bokat en flott raggarbil som körde oss in till Peace & Love-festivalen i Borlänge, två mil från herrgården. En riktigt lyckad och lagom möhippa!

Bröllop i skärgården

Så var det dags för Björn och Lindas bröllop i skärgården. De gifte sig i Värmdö kyrka och höll tredagarsfesten på fantastiska Villa Soludden, bara ett stenkast från Värmdö golfklubb.

Helgen började på fredagen med att brudparet tillsammans med sina två toastmasters och flickvänner (åkte snålskjuts på Seb där! ) åt frukost på Stallmästaregården innan vi hoppade på en båt som tog oss ut till Villa Soludden. En tur på nästan två timmar. Väl framme hade personlaen gjort i ordning kajaker åt oss och vi paddlade bort till en klippa där vi åt lunch och drack rosé i solen. På kvällen var det grillfest och då kom resterande bröllopsgäster.

På lördagen drack vi afternoon tea på Värmdö goldfklubb innan vigseln i kyrkan. Brudparet åkte båt tillbaka till Villa Soludden och tog bröllopsfoton på vägen. Vi stod alla på bryggan och tog emot dem när de kom. Efter bröllopsmiddagen skar brudparet bröllopstårtan på bryggan innan livebandet drog igång. Det är verkligen något visst med livemusik på fester och vi dansade i extas till efter midnatt då det bjöds på korv med bröd.

På söndagen åt vi brunch och hängde i solen. Ville inte alls åka hem när det var dags… Fantastiskt bröllop med fantastiska människor. Kan dock inte se mig själv rodda ihop ett sådant här galej när/om det blir dags någon gång. Tänker mig en stilla vigsel i solnedgången på en strand i ett varmt land.

Weekend i Skåne

Sebastian fyllde 38 år i juli och jag överraskade honom med en romantisk weekend i Skåne. Vi tog flyget ner till Sturup där vi blev upphämtade av en taxi som tog oss till Ystad Saltsjöbad. Vi checkade in i ett jättefint hörnrum med utsikt över havet och sedan tillbringade vi hela eftermiddagen med att bada i regnet i de varma källorna och dricka bubbel.

Dagen efter tog vi tåget in till Malmö och checkade in på det nya fina Clarion Live. Vi strosade runt på stan och tog ett glas på Lilla Torg innan vi svidade om och åt middag på Kitchen & Table högst upp i hotellet. Vi mötte upp några vänner för utgång och ramlade hem först i gryningen. Jag är så glad att vår helg blev så otroligt lyckad och den gav vår relation en riktig boost vilket behövs då och då.

Maldiverna

Min jobbhöst började på härligaste sätt. Med reportageresa till Maldiverna. Bara att få möjlighet att uppleva så magiska platser i världen gör mitt jobb till världens bästa. Kul nog fick jag till smekmånadsintervjun med Charlotte Perrelli och hennes make Anders Jensen och både min text och min fotografs bilder gick i i princip varenda vecko- och kvällstidning. Jättekul!

Samma dag vi landade på Constance Halaveli på Maldiverna blev jag firad på min 33-årsdag med champagne, chokladtårta och vackra dekorationer på sängen. En födelsedag jag kommer att minnas!

_DSC8870 (1)

_DSC7965

Mauritius

Så några månader senare bar det iväg till ett nytt paradis – Mauritius. Här bodde vi på två fantastiska hotel – Le Prince Maurice och Belle Mar Plage. Jag har sett att många väljer att åka till Mauritus på semester och jag förstår att det har blivit en populär semesterdestination. Fantastisk mat, det finns mycket att se och göra och vädret är perfekt! Jag fick bland annat mitt livs första golflektion, fick lära mig att laga äkta chicken garam masala och en privatlektion i yoga. Jag gillar aktiva semestrar så på det sättet passar Mauritius mig bättre än Maldiverna. Samtidigt är Maldiverna ännu mer paradiset på jorden och det där turkosa vattnet hoppas jag att få simma runt i någon mer gång i livet!