Butiken som bara vänder sig till smala kvinnor

I går snappade några bloggare upp den här sajten som ska starta en webbshop nu i september. Det är en butik som marknadsför sig med texten: "Vi tror på äkta skönhet hos kvinnor. Vi tror inte på kompromisser i mode. Vi anpassar oss inte. Vi ber inte om ursäkt. Vi säger hej då till normalt. Vi säger hej till Miss Skinny."

Vad tycker du, är det okej med klädföretag som uttrycker sig så, även om det är ett PR-trick?

Tidigare kampanjer med size zero-modeller brukar diskuteras en hel del i media. Det här var företaget Doves svar på Victorias Secrets kampanj för några år sedan.

Här är ett diskuterat modellval från företaget River Island.

Ralph Lauren släppte för flera år sedan photoshopade bilder på modeller.

Så här ser modellen egentligen ut. Kanske inte helt lyckat med andra. Men märket fick mycket publicitet för kampanjen.

Kolla in det här också:

Tyckte du det var sexistiskt reklam? Kolla in de här annonserna

Här är 24 riktigt smarta sluta röka-annonser

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

6 nr av amelia + hudvård från Emma S. för bara 199 kr. Köp nu!