ANNONS

79. Slapp i underlivet – En fasa för mig

/

Liws hemligheter

,

UnderLiw

,

Efter att ha genomgått 3 vaginala förlossningar så har såklart underlivet fått ta lite stryk. Och jag har väl varit lite orolig över mina förlossningsskador och om jag gått och blivit slapp i underlivet. För två år sedan gick jag så till en gynläkare för att kolla min status ”down there”. Domen löd att det var ganska slappt och risk för framfall därav. Det var bara att träna knipet sa han och samtidigt låta kroppen få ta tiden till återhämtning efter senaste förlossningen.

Blev orolig av läkarbedömningen

Jag blev lite nedstämd av bedömningen och rädd av orden ”risk för framfall”. Jag visste väl dock att jag inte hade det. För jag hade aldrig känt mig konstigt okontrollerad därnere…och jag kände inte heller att jag tappat strukturen. Men ändå var jag ju inte helt utan besvär. Och det är ju ett minst sagt känsligt område på många olika sätt.

Behövs motivation för knipträning

Nu har jag ju kört knipövningar mer eller mindre kontinuerligt sedan min sista förlossning. Ofta passar jag på att använda knipkulor när jag står i duschen. Jag vet ju också hur bra det är att aktivt knipa med egen kraft, men just denna träning är lätt att hoppa över.

Min knipträning består av två delar, stå/gå med knipkulor och att ligga eller sitta och knipträna aktivt själv. Det är det sista som är svårast för mig att komma ihåg och motiveras att göra. Det slarvas väldigt lätt. Men har man ordentlig motivation blir det så mycket lättare har jag fått erfara.

Trekantsäventyr är bästa morotenNu har det snart gått ett halvår sedan vi på allvar började planera för att busa till det och testa en trekant min man och jag. Finns det någon bättre morot för att göra magövningar och knipövningar än det faktum att en främmande man ska se en naken eller att man ska ha sex med en ny människa.

Nej kan jag säga. I alla fall inte för mig. Jag har veckorna/månaden innan dessa båda äventyr legat i hårdträning och kniptränat både en, tre och tio gånger om dagen kan jag säga. Hjärnan har varit inställd på att optimera tajtheten.

Mycket starkare idag

Och jag känner mig idag, till skillnad från för 6 månader sedan, betydligt starkare mellan benen. Det är inte samma som innan jag fick barn (kan nog aldrig bli) men jag är i alla fall på rätt väg. 😉

För ett år sedan om jag satte mig på huk på morgonen utan att ha kissat på länge, fanns det stor risk att jag läckte. Det sker aldrig längre vilket är fantastiskt tryggt och ett kvitto på mer kontroll. Jag hade aldrig klarat att träna knipet regelbundet utan en morot. Vem kan egentligen lyckas utan en riktigt bra morot? Vad moroten än må vara. 😉

Förlossningarnas påverkan

Jag tror inte jag på något sätt är extra trång jämfört med andra kvinnor som fött barn. Men kanske lite mer tränad sista halvåret, i alla fall i perioder. I perioder med mer träning känner jag mig mer tajt/aktiverad vid samlag och orgasmförmågan är större än annars. Min man menar att det inte förändrat sig speciellt mycket jämfört med innan vi fick barn. Men han har känt efter varje förlossning att det varit tydligt slappare närmsta tiden efter.

Slapp i underlivet är en fasa

Det är känsligt det där med hur tajt en kvinna är, ja eller hur slapp, eller hur ”normal” man är där nere. Att känna sig slapp i underlivet är nog en jämförbar känsla med osäkerheten som män känner kring deras snoppstorlek. I alla fall om jag ska tala för mig själv. Detta tänk kom efter jag fick mitt första barn. Innan dess hade jag inte reflekterat speciellt mycket över det.

Jag hade väl då helt enkelt aldrig haft någon anledning att fundera över hur tajt eller slapp jag var. Idag är det något som jag däremot är väldigt medveten om på gott och ont.

Kan fisting verkligen vara bra?

En situation där denna oron gjort sig till känna är i samband med att vi har testat fisting. Som jag beskrivit tidigare så var det en alldeles fantastisk känsla att känna sig helt uppfylld där nere. Men samtidigt gav det ju också en del dåligt samvete och lite ångest kring om det faktiskt skulle göra mig slapp i underlivet. Min man har dock försäkrat mig om att jag snarare blivit tajtare av det. Inte minst direkt efter konstigt nog. Eller så är det kanske bara hans upphetsning över det hela som gjort att han tyckt sig känna mer då.

Men även när jag läst om andras erfarenheter kring fisting så verkar slutsatsen vara att det hjälper till att träna musklerna i underlivet och därmed snarare gör att man blir mindre slapp. Oavsett så är det ändå något som jag drar mig för att utöva i någon större utsträckning, just pga en gnagande oro om att bli slapp i underlivet.

Knip for life

Jag kommer aldrig kunna leva utan knipet i mitt liv, men jag har accepterat det och försöker istället se det magiska med knipandet. När man känner sig ”vältränad” så är det tydligt att träningen ger bra effekt och uppskattas. Både av mig själv och min man. 🙂

Läs också:

Ange din emejl och tryck på ”SKICKA” så får du mejl när det finns nåt nytt.

53

Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se. Du som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för vad du skriver.

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy och regler för kommentarer.

© Bonnier Magazines & Brands AB i samarbete med AB Kvällstidningen ExpressenTelefon: 08-736 53 00