ANNONS
PersonuppgifterCookies

Blåbärschiapudding

/

Vi tröttnar aldrig på olika variationen av chiapudding, den här gången skapades en chiapudding med blåbärssmak, Supersmarrigt:D

Jag brukar oftast ha i en klick chiapudding i min smoothiebowl eller servera den med yoguhurt, tycker att det blir mycket godare att äta den då 🙂

Du kan enkelt ta med dig det här i en glasburk till jobbet eller skolan och äta som frukost eller som ett mättande mellanmål.

Skapa mönster i glaset genom att svepa skeden mellan yoghurten och chiapuddingen 🙂

Jordnötssmör och blåbär är för övrigt en asbra kombination, gör ditt eget jordnötssmör eller köp det HÄR

Det är faktiskt väldigt mycket blåbär i skogarna just nu, så ut och plocka med er:D

INGREDIENSER
2 dl blåbär
1 banan
2 dl havremjölk
4 msk chiafrön

GÖR SÅ HÄR
1. Mixa ihop blåbär, banan och havremjölk.
2. Rör ner chiafröna och blanda runt ordentligt, se till så det är chiafrön i hela vätskan, de ska inte sjuka till botten när du ställer i den i kylen.
3. Häll upp i ett glas/burk och låt stå i kylen i minst 4 timmar eller över natten.
4. Servera tillsammans med lite yoghurt, jordnötssmör, kokos och bär 😀

/Kram Jenny

0

Kommentarer granskas inte i förväg. Kommentarerna omfattas inte av utgivaransvaret enligt yttrandefrihetslagen och de är inte heller en del av den grundlagsskyddade databasen expressen.se. Du som kommenterar är själv juridiskt ansvarig för vad du skriver.

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy och regler för kommentarer.

Följ mig på Instagram!

@superfoodsweden
© Bonnier Magazines & Brands AB i samarbete med AB Kvällstidningen ExpressenTelefon: 08-736 53 00