EXPRESSEN.SE

Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter.

Läs mer

Nu kan du dricka vin gjort på enhörningstårar

Rosa vin eller tårar från en enhörning, det är frågan?

Foto: Gik

1 av 2

Företaget bakom enhörningstårarna låg också bakom det blå vinet en gång i tiden.

Foto: Shutterstock

2 av 2

Visste du att enhörningstårar är glitterrosa och går att dricka?

Det menar i alla fall företaget bakom nya  rosévinet "unicorn tears" – som förlänger senaste årens trend att producera minst sagt udda varianter på alkoholhaltiga drycker. 

Ämnen i artikel:

Andra har också läst

Under de senaste åren har färgglada och mer eller mindre kontroversiella varianter av klassiska alkoholdrycker tagit, om inte hela världen, så i alla fall sociala medier med storm. Vi har sett rosa gin , gin som ändrar färg , GT-glögg med mera.    

Senaste i raden av drycker som blivit virala på internet är ett vin gjort på magiska tårar under namnet "Unicorn tears". 

För det är inte bara en tecknad gullig liten enhörning på etiketten. Enligt spanska vinföretaget Gik och personerna bakom vinet är det också enhörningstårar i flaskan. Tårar som ska ha samlats in på ett naturligt sätt från en enhörning på hemlig ort. 

Enligt företagets webbsida (som också är försäljningsplatsen för vinet) är tårarna magiska och kan förvandla en dålig och tråkig dag till något fantastiskt och underbart. Om det beror på de 12 procenten alkohol eller magiska krafter låter vi vara osagt. 

Men om vi lämnar sagovärlden för en stund, så är vinet är i verkligheten ett bubbelgumrosa rosévin som glittrar, som lär smaka fruktigt och som ska ha en godisarom. 

Enligt thedrinksbusiness.com har Gik fått inspiration till enhörningstårarna från Starbucks enhörnings-frapuccino som lanserades förra året. 

Det är inte första gången som personerna bakom det glitterrosa vinet uppmärksammas för sina färgglada drycker. För några år sedan var det nämligen de som lanserade det blå vinet som spred sig som en vinstorm världen över, och som både fick folk att jubla av förtjusning och gråta av förfäran. 

Källor: Gik.blue och Thedrinksbusiness.com