ANNONS
X
EXPRESSEN.SE
Publicerad 24 nov 2017 11.26

Systembolagets skämt om Black Friday gör succé

Systembolagets humoristiska inlägg på Facebook har blivit en succé

Systembolagets humoristiska inlägg på Facebook har blivit en succé

1/2

Foto: Systembolaget

Systembolaget skojar om Black Friday-fenomenet på Facebook.

Systembolaget skojar om Black Friday-fenomenet på Facebook.

2/2

Foto: Systembolaget

Systembolaget har ett annorlunda och många gånger omdiskuterat sätt att sälja sina varor på.

Men nu har den något "udda" försäljningsstrategin blivit uppskattad humor på sociala medier.

I ett inlägg på Facebook driver Systembolaget både med sig själva och med begreppet Black Friday. 

Vad tycker du om Black Friday?

Tack för din röst!

Vad tycker du om Black Friday?

Systembolaget brukar ofta påpeka att de har ett samhällsuppdrag som innebär att de säljer med ansvar. De ger service utan att uppmuntra till försäljning, gör inte reklam för sina drycker och har inga försäljningserbjudanden. 

LÄS OCKSÅ: Trenden - vi köper dyrare vin på Systembolaget

I dessa tider av Black Friday och försäljningshysteri så har Systembolaget skapat humor av just sin lite annorlunda försäljningsverksamhet. 

Ingen Black Friday " och cykel på köpet"

I ett inlägg på Facebook skryter man i stället om att det bara är en "just friday" och att man inte får någon cykel på köpet om man handlar där.

Systembolaget skojar om Black Friday-fenomenet på Facebook.

Foto: Systembolagets Facebook

Reaktionerna har varit omfattande och inlägget har delats och gillats av många. 

"Underbar humor!", var till exempel en av kommentarerna.

LÄS OCKSÅ: Blått vin - här är allt du behöver veta om trenden 

Men alla är däremot inte lika positiva. Flera kommentarer visar att Systembolagets sätt att sälja alkohol på och marknadsföra för sig på, inte uppskattas. 

"Er anti-reklam är ju reklam. Alla vill ha alkohol och ja, det kommer köpas hos er. Märklig marknadsföring", var en annan kommentar.