Foto: Blossa/Shutterstock

Blossa stoppar lansering av glögg – produktionsfel

Den 15 september skulle glöggjätten Blossa ha presenterat och lanserat den nya årgångsglöggen. På grund av problem i produktionen har man nu beslutat att avbryta lanseringsplanen, och skjuta fram det stora glöggsläppet. 

– Vi har haft problem med leveranser och tog i går beslutet att skjuta upp lanseringen, säger Caroline Grundström på Blossa.

Glöggvarumärket Blossa har som tradition att varje år lansera en årgångsglögg med en helt ny smak. Sedan tio år tillbaka har man inspirerats av olika länder världen över för att ta fram nya smaker till juldrycken, och man har genom åren vänt blicken mot bland annat England, Japan och Marocko. Det traditionsenliga glöggsläppet engagerar mängder av personer över hela landet och är en av årets mest omskrivna händelser bland Systembolagets lanseringar. 

Men vad det blir för smak på årets glögg återstår fortfarande att se. Tanken var att årets glöggsmak skulle ha avslöjats och börjat säljas redan den 15 september – men nu väljer Blossa att avbryta hela lanseringsplanen och skjuta upp produktsläppet till slutet av månaden. Caroline Grundström är Senior Brand Manager på Blossa, hon menar att anledningen till det tillfälliga lanseringsstoppet beror på leveransproblem. 

– Vi har haft problem med leveranser och eftersom vi servar 10-talet marknader med årgångsglöggen så tog vi i går beslutet att skjuta upp lanseringen, säger Caroline Grundström. 

Läs mer: Experten: Så länge håller glöggen du köpte förra året 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Lär dig mer om vin – prova magasinet Allt om Vin med 50 % rabatt! Beställ här!