Pressrelease från MollDog Media
Allt om Resor>Pressreleaser

Publicerad 8 nov 2019 13:39

Inför en resa till sommar OS 2020 i Tokyo

Mellan datumen 24:e juli till 9:e augusti hålls nästa års olympiska sommarspel i Tokyo. Om du är sugen att bevittna spelen på plats är det relativt billigt att ta sig dit via flyg under de aktuella datumen. Du kan hitta flygbiljetter tur och retur Arlanda – Tokyo för under 10 000 SEK i dagsläget, hotell under de aktuella datumen finns för runt 15 000 SEK. Matkostnaden behöver inte heller bli så dyr, om du äter två mål mat om dagen inne i centrala Tokyo ligger matkostnaden på strax under 100 kr.

Det märks att hajpen inför sommarens os är igång då flera svenska spelbolag börjat förbereda sig genom att sätta odds på flertalet sporter i sommarens olympiska spel. Så redan idag kan du börja förbereda dig genom att lägga ett spel eller bara kolla oddsen för att få ett hum om vilka som är favoriter i de olympiska spelen. På tal om favoriter så ryktas det om att OS favoriten Michael Phelps går i tankarna att göra comeback i Tokyo. Det skulle betyda att han isåfall gör sitt sjätte raka OS. Det skulle vara ett otroligt lyft för de olympiska spelen eftersom att han är en av de största genom historien.

Sveriges största medaljhopp i Tokyo 2020

Av de ca 160 svenska deltagarna som kommer att tävla i 20 olika sporter i Japan har vi några idrottare som sticker ut lite extra. Ett av de stora namnen är världsmästaren Daniel Ståhl som även innehar det svenska rekordet i diskus. En annan utövare som vi svenskar hoppas på landar ett guld är svenska simmerskan Sarah Sjöström som har flertalet VM- och EM-guld i frisim och fjärilsim. Andra utövare och sporter med stora medaljchanser är det svenska damlandslaget i fotboll, stavhopparen Armand Duplantis och brottaren Henna Johansson med ett EM-guld från 2012 som främsta merit.

Sevärdheter i Tokyo

Tokyo som kanske är världens mest högtekologiska stad har massor av sevärdheter i och omkring staden att utforska. Vad sägs om att besöka deras egna Disneyland där du kan roa dig med att möta alla de klassiska karaktärerna från Disney eller de senaste tillskotten till Disney universumet som kända Marvel eller Star Wars karaktärer. Ett annat populärt resmål är Mt Fuji som det arrangeras resor till i olika utföranden, några av alternativen är att åka dit via buss eller båt. För att uppleva det högteknologiska Tokyo är ett besök på robotrestauangen ett annorlunda och roligt alternativ.

Vill du se staden från den absolut högsta punkten som är 450 meter upp i luften kan det vara läge att besöka Tokyo Skytree. Det är inte bara Tokyos högsta punkt utan även hela landets högsta. Om det är besökta museer du vill pricka av på listan har Tokyo ett av världens mest futuristiska museer att upptäcka med Digital Art Museum. Dessa aktiviteter är bara ett axplock av allt man kan uppleva i Tokyo. Så om du är på plats i Tokyo under OS 2020 finns det massor av aktiviteter att ta del av mellan de olympiska spelen.

Av MollDog Media