Pressrelease från Ritzenhofen Web Aps
Allt om Resor>Pressreleaser

Publicerad 28 okt 2019 11:48

Student? Lev livet och ut och res med dig!

Är det nödvändigt att leva fattigt och tråkigt bara för att man studerar och inte har världens fetaste budget? “Nä självklart inte,” säger Karl Johannesson på Moneyarcher.com .

Det är en seglivad stereotyp som lever kvar och som säger att studentens roll i samhället är att vara fri men samtidigt också fattig. Men i Moneyarchers senaste artikel går det att läsa om tips omkring att det där med någon slags tillvaro av misär mitt i välfärdssamhället inte är någon nödvändighet. Nä, tvärtom så finns det goda möjligheter att ‘leva livet’ som det uttrycks i artikeln trots en trängre ekonomi och sämre möjligheter för att exempelvis resa och så vidare.

“Just det där med resor är något vi valt att fokusera lite extra på,” fortsätter Johannesson. “Det är absolut en seglivad föreställning att det där med att ge sig ut på resa och att befinna sig mitt i studentlivet, det hör inte ihop. Vi ville undersöka om det verkligen var så.”

Det finns många föreställningar om alla faser i livet samt vad som är rimligt för var och en, men just kring studenttillvaron har dessa föreställningar i det närmaste uppnått episka proportioner. I själva verket går det att leva ett gott liv som student och det är fullt möjligt att ge sig ut och resa om man har lust till det, bara man är beredd på att vara lite kreativ med valet av resmål samt sparsam med reskassan.

En annan vinkel som undersöks är möjligheterna att som student ansöka om lån för att ha råd med exempelvis en resa som annars kan visa sig vara för mycket för den skrala studentkassan att klara av.

Att ta lån är något som gör folk lite nervösa, men förhoppningsvis har vi gett en lite mer realistisk bild av vad det som student innebär att ansöka om lån mitt i studierna,” säger Johannesson.

Läs Moneyarchers senaste artikel här

Om Ritzenhofen Web Aps

MoneyArcher.com är en international lån sida från Ritzenhofen Web ApS som även driver sidor som Lån7.se (https://xn--ln7-ula.se), Möbelhem.se (https://xn--mbelhem-90a.se/kontinentalsangar/) och Sängarguide.se (https://xn--sngarguide-q5a.se) MoneyArcher.com finns också i följande länder: Tyskland, Danmark, Polen, Norge, Spanien och Frankrike

För ytterligare information karl@moneyarcher.com