Pressrelease från SilverPark Media AB
Allt om Resor>Pressreleaser

Publicerad 25 okt 2019 13:52

SilverPark Media lanserar ny träningsportal

Det svenska företaget SilverPark Media AB har lanserat en ny information och jämförelsesajt för träningsredskap och utrustning under namnet Träningscentralen. På webbsidan presenteras fakta, träningsövningar samt köpguider till olika sorters träningsprodukter.

Träning och hälsa fortsätter att öka i popularitet och vårt mål med Träningscentralen är att nå ut och hjälpa så många träningsintresserade människor som möjligt, säger Jesper Bjerling, grundare av SilverPark Media AB.

En annan av företagets hemsidor är Kosttillskottguiden.se där besökare kan ta del av tester och recensioner av kosttillskott och hälsokost. Tanken är att Träningscentralen ska bredda utbudet genom att erbjuda information om allt som relaterar till träning, istället för endast kosttillskott.

Kosttillskottguiden.se är en av de allra första hemsidorna jag skapade långt innan företaget grundades, säger Jesper. Sidan startades först som ett kul hobbyprojekt, men växte snabbt och är idag en av de största i sitt slag i Sverige.

Planerna för framtiden är stora, tanken är att Träningscentralen ska utökas till att även informera om kost och hälsokost samt så ska en bloggsektion med nyheter och allmänna träningsrelaterade artiklar startas. Marknaden för träning och kosttillskott växer för varje år och det finns ett stort behov av kvalitativ information, säger Jesper.

Träningscentralen kommer främst generera trafik genom sökmotorer som Google, så kallad organisk söktrafik. Att förbättra sin organiska söktrafik kallas sökmotoroptimering, eller SEO på engelska, vilket också är kärnan i SilverPark Media’s verksamhet.

Träningscentralen startades sommaren 2019 och vårt mål är att med hjälp av SEO nå ut till flertalet träningssugna personer under julhandeln, säger Jesper. Vidare hoppas vi kunna ligga ännu bättre till under högsäsongen för träningsnischen, vilken infaller runt januari till mars. Den perioden är det full rulle hos oss, det är många som håller på att infria sina nyårslöften då, fortsätter han.

Det stora målet med sajten är dock mer långsiktigt. SEO tar lång tid och det är först om något år vi verkligen kommer se resultatet av allt jobb vi lägger ner nu, säger Jesper. Målsättningen är att vara en av de största träningssajterna i Sverige i framtiden.

Träningscentralen och Kosttillskottguiden är bara 2 av de över 60 webbplatser SilverPark Media driver. Kärnverksamheten är affiliatemarknadsföring kombinerat med SEO. Företaget har webbplatser på 4 olika språk men Sverige är den allra största marknaden. Vi håller även på att expandera mer och mer till Norge, vilket bedömt är en mycket intressant marknad, säger Jesper. Företaget ligger också i startgroparna till att börja sälja egna produkter inom kategorin träning.

Av SilverPark Media AB