Pressrelease från Moneezy
Allt om Resor>Pressreleaser

Publicerad 27 aug 2019 09:53

Moneezy – låna pengar tryggt och säkert för att finansiera vintersemestern

Moneezy har slagit sig in på lånemarknaden med en helt unik tjänst som hjälper konsumenter att jämföra lån, lånealternativ, räntor bland olika långivare. Istället för att ansöka om ett lån hos en traditionell bank så har konsumenter idag möjlighet att vända sig till en internetbaserad långivare som erbjuder snabbare lansökningsprocess och utbetalning av lån.

Många är nu tillbaka efter sommarens ledighet och har så smått redan börjat fundera på vintersemestern. Det kan ibland vara svårt att få pengarna att räcka såhär direkt efter sommarsemestern, och någon gång kan man behöva ett extra tillskott i kassan. Men hur gör man när man vill låna pengar direkt?

När man ska låna pengar så är det alltid bäst om man kan jämföra lån då detta ger konsumenten möjlighet att få den bästa räntan och därmed sänka lånekostnaderna. Att jämföra lån på nätet är dock inte alltid det lättaste, och många gånger kan det vara komplicerat att hitta rätt i låne-djungeln.

Att jämföra lån på Moneezy.com för att kunna låna pengar med låg ränta är ett enkelt och smidigt sätt att hitta det man söker - dessutom är det helt kostnadsfritt för konsumenter. Man lånar inte direkt av Moneezy, utan man ansöker om lån hos den långivare som passar bäst.

När pengarna behövs snabbt för att boka resan

Ibland sker oväntade saker och någon gång kan man behöva extra pengar i plånboken. Det kan till exempel vara en planerad utgift som att boka en längre resa med familjen. Kanske har man precis fått syn på ett bra erbjudande och vill boka resan så snart som möjligt innan priset stiger. Frågan är då hur man bär sig bäst åt för att snabbast låna pengar direkt.

Moneezy – Smidig process för att låna pengar

Som en första sak man behöver göra när man går i tankarna om att låna pengar är att se över hur mycket pengar man behöver låna. Har man aldrig tagit ett lån så kan det verka komplicerat med alla begrepp, räntor och lånevillkor. Moneezy finns till för att låntagaren ska kunna hitta all information om lån på ett enda ställe – snabbt, tryggt och enkelt.

Konsumenten behöver bestämma hur lång låneperioden ska vara. En annan viktig sak att komma ihåg att man behöver betala ränta på beloppet när man väljer att låna pengar. En tumregel att ju kortare låneperiod man har, desto mindre blir det totala räntebeloppet att betala.

Det är enkelt att ansöka om att låna pengar och det gäller framförallt att välja den långivare som passar kreditbehoven bäst. Att fylla i en låneansökan är kostnadsfritt och görs smidigt på nätet. När långivaren mottar ansökan görs en kreditupplysning. Om sedan låneansökan blir godkänd så ingår konsument och långivare ett avtal där detaljer kring lånet regleras. Vanligtvis brukar pengarna betalas ut inom några timmar eller i annat fall en bankdag efter.

Svårare än så är det inte att låna pengar till nästa semester!

Om Moneezy:

Moneezy ägs av en dansk marknadsföringsbyrå som heter Intelligent Banker ApS där det primära fokusområdet ligger på utvecklad och modern teknik för personligt skräddarsydda erbjudanden.

Kontaktperson: Emil Kjær

E-mail: info@moneezy.com