Pressrelease från Konsumentservice
Allt om Resor>Pressreleaser

Publicerad 18 okt 2018 16:51

Hitta rätt reseförsäkning med hjälp av konsument.se

Att kunna resa är en härlig upplevelse som man ska kunna njuta av fullt ut. Under en resa kan många oförutsägbara saker hända. Genom att redan innan resan förbereda sig på alla olyckor, genom en försäkring, kommer de flesta situationer vara lättare att lösa. Hur vet man då vilken försäkring som är bäst? Konsument.se har nu lanserat sin jämförelse-tjänst för reseförsäkringar så att du kan hitta rätt i försäkringsdjungeln.

“Idag tror många resenärer att de flesta olyckorna på resan täcks av hemförsäkringen. En grundläggande reseförsäkring ingår normalt i din hemförsäkring men i många fall behövs en separat reseförsäkring tecknas för fullt skydd. Därför är det viktigt att alltid kontrollera ditt försäkringsskydd innan du reser iväg.” Säger Olivia Andersson på Konsument.se. Konsumenter kommer nu kunna gå in i Konsument.se jämförelsetjänst och se vilken försäkring de behöver för att få de skydd de behöver. På sidan kan de se vad de behöver betala för olika försäkringar med olika bra skydd och målet är att hjälpa resenärer hitta en försäkring som täcker deras behov.

“Vilken som är den bästa reseförsäkringen för just dig är ofta väldigt individuellt, om du till exempel ska på skidsemester eller annan resa där du utövar en fysisk aktivitet kan det vara bra att teckna en försäkring som täcker skador och om du vet att du ska hyra bil på resan kan det också vara något du vill addera till din försäkring. Därför är det viktigt att se om du har den försäkringen som passar just den resan du ska göra.” fortsätter Olivia Andersson.

“Konsument.se har som mål att bli Sveriges frästa hjälpverktyg för konsumenter. Därför var det självklart för oss att tydliggöra och skapa ett verktyg för konsumenter som har det svårt att förstå sig på reseförsäkringar. Vi vill att det ska vara lätt att förstå och hitta rätt försäkringar, vilket det i många fall inte är. Nu kommer konsumenter lättare kunna jämföra olika försäkringar och välja den ultimata för just deras resmål för ett så bra pris som möjligt.” Avslutar Olivia Andersson.

Om Konsumentservice

email: konsument@konsument.se