Vi har förtydligat vår personuppgiftspolicy. Läs mer om hur vi behandlar personuppgifter.
Annons
EXPRESSEN.SE

Publicerad 11 nov 2017 18:30

Paret blåst på biljetten – nu vill de varna andra

Mikael Pettersson och Hanna Brandels 10 veckors resa höll på att få ett abrupt slut när deras biljetter de bokat via resesöktjänsten Travelgenio.

Mikael Pettersson och Hanna Brandels 10 veckors resa höll på att få ett abrupt slut när deras biljetter de bokat via resesöktjänsten Travelgenio.

1/4

Nu vill de varna andra för att använda tjänsten. – Vi är vana resenärer men har aldrig varit med om något liknande, säger paret.

Nu vill de varna andra för att använda tjänsten. – Vi är vana resenärer men har aldrig varit med om något liknande, säger paret.

2/4

Varken Hahn-air, eller Olympic Airlines som står som det som bolag som driver Hahn-air, flyger från Juan Santamaría flygplasten i Costa Rica.

Varken Hahn-air, eller Olympic Airlines som står som det som bolag som driver Hahn-air, flyger från Juan Santamaría flygplasten i Costa Rica.

3/4

I ett av mejlen står namnet på ett flygbolag som trafikerar sträckan Mikael och Hanna skulle resa, på den tiden de skulle lyfta. Men paret fanns inte med i passagerarlistorna.

I ett av mejlen står namnet på ett flygbolag som trafikerar sträckan Mikael och Hanna skulle resa, på den tiden de skulle lyfta. Men paret fanns inte med i passagerarlistorna.

4/4

Det skulle bli drömsemestern. 

Istället blev de blåsta på biljetterna de bokat genom resesöktjänsten Travlegenio. 

Trots att planet de skulle med stod framför dem hävdade Travelgenio att planet var inställt. 

Paret Mikael och Hanna hade biljett men fanns ändå inte med i passagerarlistorna. 

– Då förstod vi att vi hade blivit lurade, säger Hanna Brandel.