1 av 3: Flyger de verkligen över hela världen?
Jenny Kershaw kunde inte annat än skratta
2 av 3: Jenny Kershaw kunde inte annat än skratta Foto: Twitter
Poolen ser ut att bre ut sig i oändligheten.
3 av 3: Poolen ser ut att bre ut sig i oändligheten. Foto: Bookings.com

Jenny avslöjade sanningen om hotellets ”lyxiga pool”

Turisten Jenny Kershaw från Manchester, England kunde inte låta bli att brista ut i skratt när hon kom fram till hotellet i Vietnam, rapporterar Buzzfeed.

Hon hade bokat ett hotell med en pool som såg ut att sträcka sig ut mot horisonten – i alla fall enligt bilderna på bokningssajten Booking.com – men det som mötte semesterfiraren på plats i Vietnam var något helt annat.

Efter att ha sett bilderna på en pool med turkost vatten som såg ut att breda ut sig i oändligheten, bokade Jenny Kershaw från Manchester, England, ett rum på hotellet i Vietnam.

När hon väl landade brast hon ut i skratt – verkligheten var poolen inte mycket större än ett badkar. Det var bara en lurig kameravinkel som fått det att se ut som att vattenmassan sträckte sig mot horisonten.

Hundratusentals har reagerat

Nu har hon delat med sig av två bilder: den missledande bilden från Booking.com och en egen bild på ”poolen” på sociala medier – nu har hundratusentals Twitteranvändare har reagerat på inlägget.

”Vår hotellpool i Vietnam... Booking.com vs verkligheten”, skriver hon i inlägget. 

Hennes inlägg har uppmärksammats av Buzzfeed.

 

LÄS MER: Amandas bild avslöjade Tui-bluffen: ”Jättebesvikna” 

https://twitter.com/jennykershawx/status/995272439423631360

 

Efter att hennes inlägg blev viralt har Booking.com tagit kontakt Med Jenny Kreshaw och bett henne att felmarkera bilderna, men hon hälsade att hon inte var intresserad av att fylla i något officiellt klagomålsformulär.

– Det är lugnt, jag vill inte fylla i något klagomål, det här vara bara något komiskt och jag har sett att bilderna har bytts ut ändå, säger hon till Buzzfeed.

Hon berättar att bilderna nu har ordet ”jacuzzi” skrivet över motivet.

”Ska vidta åtgärder”

I ett uttalande till Buzzfeed säger en representant för Booking.com att företaget har över 150 miljoner recensioner som kunder kan vända sig till för att få ”en autentisk beskrivning av den riktiga upplevelsen” man får av varje hotell.

I fall en kund upptäcker att något inte stämmer med bilden som ges av hotellet så ska företaget vidta åtgärder så att fastigheten är korrekt återgiven, säger representanten.

Samtidigt försöker Twitteranvändare att överträffa varandra när de skämtar på hotellets bekostnad.

Här är ett urval av vad som sagts: 

https://twitter.com/mthu_d/status/995710534153535489?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.buzzfeed.com%2Ftanyachen%2Fwelcom&tfw_creator=http%3A%2F%2Ftwitter.com%2Ftanya_chen&tfw_site=buzzfeednews

 

 

https://twitter.com/NateWeeksLaw/status/995500794232193024?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.buzzfeed.com%2Ftanyachen%2Fwelcom&tfw_creator=http%3A%2F%2Ftwitter.com%2Ftanya_chen&tfw_site=buzzfeednews

 

https://twitter.com/ZaePadre/status/995410083663237120?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.buzzfeed.com%2Ftanyachen%2Fwelcom&tfw_creator=http%3A%2F%2Ftwitter.com%2Ftanya_chen&tfw_site=buzzfeednews

 

https://twitter.com/afifhakimin/status/996585501317451776?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.buzzfeed.com%2Ftanyachen%2Fwelcom&tfw_creator=http%3A%2F%2Ftwitter.com%2Ftanya_chen&tfw_site=buzzfeednews

 

https://twitter.com/HxnsDxnixl/status/996427043008008198?ref_src=twsrc%5Etfw&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.buzzfeed.com%2Ftanyachen%2Fwelcom&tfw_creator=http%3A%2F%2Ftwitter.com%2Ftanya_chen&tfw_site=buzzfeednews

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Dröm dig bort med Allt om Resor! Se erbjudande