ANNONS
X
EXPRESSEN.SE

Skandalbolaget flög passagerare till fel stad

Flygbolaget United Airlines har varit i blåsväder den senaste tiden.

Flygbolaget United Airlines har varit i blåsväder den senaste tiden.

1/3

Foto: Shutterstock

Nyligen skulle en kvinna flyga från New York till Paris – men lyckades komma på ett flyg till San Francisco i stället.

Nyligen skulle en kvinna flyga från New York till Paris – men lyckades komma på ett flyg till San Francisco i stället.

2/3

Foto: Getty Images

När United upptäckte misstaget fick passageraren tillbaka pengarna – och en ny flygbiljett från San Francisco.

När United upptäckte misstaget fick passageraren tillbaka pengarna – och en ny flygbiljett från San Francisco.

3/3

Foto: Getty Images

Skandalbolaget flög passagerare till fel stad

Skandaldrabbade amerikanska flygbolaget United Airlines har gjort bort sig igen.

Den kvinnliga passageraren skulle till Paris – men efter flygbolagets schabbel landade hon långt bort i ett helt annat väderstreck, i San Francisco.

Kvinnan skulle resa till Parisflygplatsen Charles De Gaulle med United Airlines från flygplatsen i Newark utanför New York men flögs i stället 480 mil åt helt fel håll, skriver Business Insider. 

Kvinnan, som enbart talar franska, gick till gaten som hade det nummer som stod på hennes biljett, fick sin biljett skannad av vakten och släpptes på planet.

Det var bara ett fel. Den franska kvinnan hade inte noterat att gaten hon skulle boardat ifrån bytts strax före avgång.

 

LÄS MER: 10-åring med leggings nekades att flyga

Läste inte på biljetten

Och vakten hade konstigt nog inte sett att det tydligt stod "Newark to Charles De Gaulle" på hennes biljett.

I kabinen upptäckte kvinnan att någon annan redan satt sig på hennes angivna plats och räckte då sin biljett till flygvärdinnan. Inte heller denna uppmärksammade vilken sträcka som stod på fransyskans biljett utan anvisade henne bara en annan ledig sittplats.

 

LÄS MER: Så hånas United med humor efter skandalen

San Francisco i stället för Paris

Efter ett tag blev kvinnan varse att hon var på väg till San Francisco i stället för Paris men det fanns inget akut att göra åt saken. Efter ankomst fick hon fick finna sig i att tillbringa elva timmar i San Francisco i väntan på en rejält lång resa till Paris.

United, som drabbats av flera skandaler på senare tid på grund av bryskt uppträdande mot sina kunder, har lärt sig av läxan och tog väl hand om den felflugna kunden. Man ordnade en biljett till nästa Parisflyg och återbetalade hennes biljett. Man uppger sig även ha vidtagit åtgärder på flygplatsen i Newark för att försäkra sig om att misstag som detta inte skall kunna upprepas. 

Annons

ELISABETH MONTGOMERY