Ny kod på boardingkortet – en lättnad för många

1 av 3: Det finns många knep för att undvika rädslan när du åker flygplan – här är fem av dem!

Alla gillar inte att flyga.

Foto: SHUTTERSTOCK

2 av 3: Alla gillar inte att flyga.

Med den nya koden på ditt boardingkort är du garanterad positiv uppmärksamhet och extra stöd.

Foto: SHUTTERSTOCK

3 av 3: Med den nya koden på ditt boardingkort är du garanterad positiv uppmärksamhet och extra stöd.

Virgin Australia lanserar en ny kod på sina boardingkort. Koden är en del av ett nytt program som vänder sig till alla som är flygrädda.

– Vi vill att våra resenärer ska veta att vi bryr oss och att vi är här för att stödja dem, säger Stuart Aggs, Virgin Australias operativa chef till news.com.au.

Andra har också läst

Ditt boardingkort innehåller mycket information, en del som du förmodligen inte har någon aning om vad det betyder. Du som stött på SSSS kommer förmodligen aldrig glömma just den koden, något Allt om Resor skrivit om här

För alla flygrädda

Enligt entreprenören och äventyraren sir Richard Bransons lågprisflygbolag Virgin Australias undersökning känner en av tio återkommande flygresenärer oro inför att flyga.

Undersökningen blev startskottet till bolagets nya program för att stödja flygrädda passagerare, som inkluderar en ny kod på boardingkortet. Allt du behöver göra är att kryssa i en ruta med information om att du känner dig nervös för att flyga när du bokar din resa.

Gör du det kommer en speciell symbol dyka upp på ditt digitala boardingkort.

LÄS MER: Flygvärdinnornas 9 bästa tips inför resan 

Personliga affirmations-meddelanden

Alla resenärer med symbolen kommer få extra support och uppmärksamhet från flygbolaget, både före och under resans gång. Till exempel personliga mejl med råd kring hälsa och välbefinnande för att må så bra som möjligt under en flygning, teknisk information kring flygningen, positiva affirmationer dagen före flygningen, tillgång till meditationsprogram i underhållningssystemet under flygningen, samt extra uppmärksamhet från kabinpersonalen om det behövs.

– Vi vill att våra gäster ska veta att vi bryr oss och att vi är här för att stödja dem, säger Stuart Aggs, Virgin Australias operativa chef till, säger Stuart Aggs, Virgin Australias operativa chef till news.com.au.

Tjänsten är tillgängligt på alla Virgin Australia-opererade flygningar när du bokar minst sju dagar före avresa.

LÄS MER: Flygrädd? 9 smarta knep – när inget annat hjälper 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Dröm dig bort med Allt om Resor! Se erbjudande