1 av 3: Om du är ute efter billiga hotell ska du undvika dessa dyra misstag.
Majoriteten av svenskarna bokar sin semester online, men väldigt få tar del av tidigare kunders omdömen.
2 av 3: Majoriteten av svenskarna bokar sin semester online, men väldigt få tar del av tidigare kunders omdömen. Foto: SHUTTERSTOCK
Undvik obehagliga överraskningar genom att läsa recensionerna innan du bokar.
3 av 3: Undvik obehagliga överraskningar genom att läsa recensionerna innan du bokar. Foto: SHUTTERSTOCK

Därför är kundomdömen viktiga för din semester

Majoriteten av svenskar bokar sin semester online, men väldigt få tar del av tidigare kunders omdömen.

– Att lägga fem minuter på att läsa omdömen kan spara tusentals kronor, säger Martin Mürbeck, europachef på Trustpilot, som står bakom undersökningen.

Har du någon gång varit med om att din semester inte riktigt motsvarat det du både förväntat dig och betalat för? I värsta fall kanske inte ens Airbnb-huset existerar, eller den där infinity-poolen bara är en plastbalja modell större på bakgården?

Det finns ett enkelt och säkert sätt att se till så att din semester blir precis så som du har tänkt dig. Och det är inte svårare än att ta del av tidigare kundomdömen på det du tänker boka.

LÄS MER: Jenny avslöjade sanningen om hotellets ”lyxiga pool” 

Omdömesplattformen Trustpilot har gjort en undersökning som omfattar 2 100 konsumenter i Sverige, som visar att hälften av alla som söker semester online sällan eller aldrig läser kundomdömen innan de går hela vägen till bokning och betalning.

Majoriteten av svenskar bokar sin semester online, samtidigt som bokningsbedrägerier blir allt vanligare, och många resenärer riskerar att drabbas på ett eller annat sätt. Att ta del av tidigare kundomdömen kan hjälpa dig att säkerställa att du får det du betalar för, du kan få bättre service och upptäcka spännande resetips som kan förbättra din semesterupplevelse.  

Många fördelar med kundomdömen

Tänk också på att det är lika viktigt att lämna ett kundomdöme som att läsa dem. Det hjälper inte bara nya kunder, utan även researrangörerna som måste jobba proaktivt för att kunna erbjuda det bästa till sina kunder. 

– Använd alltid en öppen och transparent plattform för att säkerställa äktheten i kundomdömen. Att lägga fem minuter på att läsa omdömen kan spara tusentals kronor, säger Martin Mürbeck, europachef på Trustpilot.

Tänk också på att alltid ha ett kritiskt synsätt när du tar del av all information som finns på nätet, det gäller även kundomdömen.

LÄS MER: Därför ska du aldrig ladda telefonen via uttagen på flygplatsen 

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer

Dröm dig bort med Allt om Resor! Se erbjudande