Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer
Cabincrew - Resor Resetips Reseguider Tips om din

Wizz ifrågasätts allt mer

Wizz air tar marknad i Norge

Here we go again.
Eller vad vi ska säga.

Jag har gått igenom samtliga inlägg i min blogg på denna portal, vilken jag skrivet regelbundet i sen 2006.
Många var inaktuella och har tagits bort, medan andra står kvar som en historieskrivning över senaste 14 årens flyghistoria från en anställds perspektiv.

Jag har inte räknat efter hur många kritiska inlägg jag skrivit om Ryanair, baksidan med deras affärsmodell och inte minst personalens villkor som skiljer sig väsentligt från andra bolags.
Naturligtvis borde jag inbegripit Wizz Air som har en ännu större skäms-stämpel, men det räckte på nåt sätt att fokusera på ett av de här bolagen.

Jag upprepar ett av alla argumenten varför det inte är en god idé att flyga med bolag som har F-skattande personal och/eller projekt-anställda flygbesättningar:
Om en pilots eller kabinanställds egna ekonomi står på spel om denne känner dig sjuk kanske hen går till jobbet med feber och fattar fel beslut? Eller smittar ner +100 personer för att den måste ha mat på bordet?
Kanske blinkar en lampa i cockpit, men det handlar om ett par tusen mindre i den privata plånboken att avlysa för säkerhets skull, så kanske piloten hellre chansar?
Ja du fattar resonemanget.

Flygpersonal ska vara fast anställd och ha kollektivavtal.
Flyg inte med bolag som tullar på det.
Punkt.