Personuppgiftspolicy

Vi vill informera dig om vår policy som beskriver hur vi behandlar personuppgifter och cookies.

Läs mer

Vikten av ett vettigt bemötande

Hittade denna:
Vikten av vettigt bemötande

Sen dess har jag berättat om historien om Kamprad 100-tals gånger och kommer troligen göra det många gånger till.
Jag har också publicerat denna tidigare:

Filmen från mitt föredrag på Marknadsföreningen 2011 (ett specialföredrag om möten, jag pratar aldrig annars om det som benämns 10 000-metersklubben) finns på startsidan på Sveriges Talare, där berättar jag också historien:

Sveriges Talare

Den hör till, när jag pratar om bemötande. Den historien i sig säger allt sammanfattat av vad jag kallar ”Ett Vinnande Bemötande”.

Har pratat för många härliga uppdragsgivare genom de här 16 åren, mindre och större grupper.
Jag har listat de flesta på en lista, om någon vill ha referenser. Närmast är ett föredrag för K-rauta, ser jag också fram emot.
• Region Skåne
• Stockholms stad
• Länsförsäkringar
• Svenska Kyrkan
• American Express
• VIA Travel
• Stena
• Swedbank
• Klippans Kommun
• Siemens
• Folktandvården
• Elite Hotels
• Trygghetsrådet
• Proffice
• Friskis & Svettis
• Väla Köpcentrum
• Marknadsföreningen: Helsingborg, Västerås
• Hemtjänsten Simrishamn
• Linköping City Airport
• Team Olmed
• Handelsbanken
• Pocket Shop
• Den Norske Bank
• TCO
• Sveriges Trafikskolors Riksförbund
• Unicom.se
• Wetterhälsan
• SML-IT
• Castellum
• Helsingborgs Stad
• Göteborgs Stad
• Visit Trelleborg

Det vi alla har gemensamt är att vi har ett intresse för människor, att bli bättre, sätta fokus på det vi jobbar med.

Och jag är ju själv absolut övertygad om att det är en konkurrensfördel att anställa personal som förstår vikten av ett bra bemötande. Som vill träffa människor öga mot öga, som vill ge service, som vill ge en köpupplevelse istället för att bara klicka på sin dator. Visserligen måste de mötena vara värt något om kunden ska släppa mobilen och istället ge sig till en butik. Vad krävs? Vad förväntas?

Jag talade exempelvis med en man som bytt hotellkedja efter att denna bestämt sig för själv-incheckning. Han hade varit trogen kund länge och alltid fått ett personligt och igenkännande välkomnande som lojal gäst, men när personalen sagts upp och blivit utbytta mot fyrkantiga kiosker valde han att inte komma tillbaka.
Om många gör så, vad är vinningen?

Jag tror på möten.
Människors unika egenskaper att skapa feel-good.
Så länge det är fler än jag som tror det har jag fortfarande ett jobb som föredragshållare.
Ändrar det sig får jag väl gå en kurs i programmering istället.