Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer
Cabincrew - Resor Resetips Reseguider Tips om din

Angående ”mejlet” som cirkulerar på sociala medier

Såg igår ett ”intramejl” på Facebook där ett lågprisbolag genom medarbetaren ”Lisa Ryan” skrivit en uppmaning till de anställda angående ombordförsäljning.
Det ställdes krav på den enskilde medarbetaren i kabin att varje dag sälja en parfym, 8 skraplotter och x antal menyer från sortimentet. Det skulle ”hållas noga koll” så de kabinanställda sålde detta minimum, och om de inte gjorde det skulle det få konsekvenser.

Naturligtvis spriddes detta inlägg med rekordfart och kommentarerna från flygpersonal från hela Europa och passagerare, var inte nådiga.
Visserligen skrev någon ”Är det sant?”. En högst adekvat fråga att ställa sig dessa dagar.
Jag vet inte om det är sant, det kan det såklart vara.

Men det KAN också vara en reklamkupp, som jag ser det.
Av erfarenhet vet jag att bolaget ifråga älskar gratisreklam, och att även dålig publicitet har ett reklamvärde.
Till exempel: brukar företag klippa in en annonslogga i sina intramejl till sin egen personal?
Är det en tillfällighet att avsändaren heter Ryan i efternamn?