Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer
Cabincrew - Resor Resetips Reseguider Tips om din

Hantverkare!

Jag är en vänlig och tillmötesgående kund. Jag pratar alltid fint, jag är tydlig med vad jag beställer och önskar, betalar i tid, prutar sällan,(om jag gör det diskuterar jag priset om jag anser att det finns anledning att diskutera det) och det enda jag begär i retur är att jag vill ha tjänsten utförd i tid, att räkningen inte är saltad (med det oskrivna argumentet ”de verkar ha råd”) och att jag får det jag beställt, -inte mer och inte mindre.

Min pappa har drivit entreprenad enligt Ärlighetskonceptet i drygt 40 år, min man i 17, jag i 5. Tror mig veta att det är ett hållbart koncept och en bra policy, men hur kommer det sig då att jag så väldigt ofta känner mig lurad på kosing, utnyttjad och nerprioriterad för att jag är snäll och missnöjd med det utförda arbetet? Vad är det jag missar?
Måste man vara skrikig och krävande för att få vad man beställt, och måste man ha allt på fast högre pris bara för säkerhets skull?

Jag tror jag ska köra gratis föreläsningar om bra bemötande för yrkeskategorier som säljer tjänster till privatpersoner, bara för tillfredsställelsen att få höra förklaringarna till varför de tyvärr så ofta misslyckas i sin gärning. (Har såklart massor av exempel på motsatsen också, men just nu är det inte dem jag först kommer att tänka på).

Om jag betalar för en timme, så vill jag ha arbete utfört en timme. Jag vill inte betala för privata telefonsamtal, för 10 minuters rökpauser eller stå-och-titta-ut-i-luften. Om jag har beställt något som skulle vara klart veckan efter påsk så ska det vara gjort veckan efter påsk, och det ska vara enligt mina önskemål och enligt överenskommelser. Det ska inte vara tilläggsarbeten eller egna lösningar jag inte beställt och det ska vara enligt den prisöverenskommelse vi bestämt.

Är det verkligen orimliga krav jag ställer?