Personuppgiftspolicy

Vi använder cookies för att förbättra funktionaliteten på våra sajter, för att kunna rikta relevant innehåll och annonser till dig och för att vi ska kunna säkerställa att tjänsterna fungerar som de ska.

Läs mer i vår cookiepolicy.

Läs mer
Cabincrew - Resor Resetips Reseguider Tips om din

Många val

Hade ett fint äldre amerikanskt par som passagerare i business-klass.


När jag kom med te sa de:


-Har ni decaf?


När jag kom med decaf sa de:


-Kan jag få ett glas vatten?


-När jag kom med vatten sa de:


-Kan jag få is?


(Hade jag haft is i hade de sagt ”utan is”, eller vad tror ni?)


När jag kom tillbaka med isvatten sa de:


-Jaså, var det vanligt vatten, har ni med bubblor?


Och så vidare.


Det gör ingenting, jag jobbar i ett serviceyrke och tycker det är en tillfredsställande känsla att få nöjda passagerare. Problemet är om man har väldigt många av personligheter med stort behov av personlig service genom hela flygningen, att de som inte har samma behov blir lite ”bortglömda” eller får vänta onödigt länge, och det är heller ingen bra service.


När jag är pigg och vaken är det helt naturligt att fråga:


-Vill du med eller utan bubblor, vill du ha med eller utan is?


Samt att fråga grannen om han vill ha något samtidigt. När man är trött på nattflygningarna funkar hjärnan lite långsammare, och då glömmer man lätt såna små detaljer och får väl egentligen ”skylla sig själv” kanske. Men då kan man ju glädja sig över att man alltid kan gnälla lite i bloggen;)


Heja bloggen!