Så ska spelarna få tillbaka sina pengar

Publicerad
Blanca Gaming, operatören bakom spelbolagen Absolute Poker och Ultimate Bet, har lämnat in en plan till det amerikanska justitiedepartementet om hur de ska betala tillbaka frysta tillgångar till sina spelare.
- Den främsta angelägenheten har varit och är fortfarande att drabbade spelare ska återbetalas, säger Kahnawake Gaming Commission i ett pressmeddelande.
Blanca Gaming är licensierade hos KGC, Kahnawake Gaming Commission, och är operatören bakom Absolute Poker och Ultimate Bet; spelbolagen som är ständigt aktuella och återkommande i svallvågorna från Black Friday. KGC säger nu i ett pressmeddelande att Blanca Gaming nu har lämnat in en plan till det amerikanska justitiedepartementet om hur de ska betala tillbaka frysta tillgångar till samtliga spelare hos båda operatörerna.

"Drabbade spelare ska återbetalas"

Nu återstår det att lösningen de kommit fram till presenteras för och godkänns av åklagarmyndigheten i Southern District of New York. I ett pressmeddelande betonar KGC vikten av att betala tillbaka alla medel omedelbart.
- Kommissionens främsta angelägenhet har varit och är fortfarande att drabbade spelare ska återbetalas och att detta sker så snabbt som möjligt samt att vi har begärt att alla inblandade parter slutför dessa diskussioner snarast.
Efter Black Friday var PokerStars snabba med att betala ut sina spelares frysta tillgångar, medan spelare med konton hos Absolute Poker, Ultimate Bet och Full Tilt poker fortsatt väntar på utbetalningar.


Daniel Jacobsson

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag