Foto: Roger Vikström
 Foto: Roger Vikström

Wesslau inte imponerad av AHL

Publicerad
Uppdaterad
Gustav Wesslau är tillbaka i Djurgården och elitserien.
Målvakten - som har siktet inställt på en ny SM-final - imponerades inte av nivån i AHL.
- Vi hade ungefär 2 000 personer på våra matcher och det kändes som om de var där för att äta korv och dricka öl, säger han till Hockeyligan.se.
Gustav Wesslau laddar om för en ny säsong i Sverige.
Senast han spelade i Djurgården så gick klubben hela vägen till SM-final – och målvakten noterades för ett räddningssnitt på finfina 94.00.
Något som Wesslau hoppas upprepa i år.

"Bra möjligheter"

– Jag vill definitivt uppleva en SM-final igen och jag tycker att vi har bra möjligheter till att lyckas med det, säger han.
Den senaste säsongen har Wesslau tillbringat i Columbus Blue Jackets farmarlag, Springfield Falcons.
– Elitserien är lite bättre och har lite skickligare spelare än AHL. Dessutom är det bättre drag kring matcherna här hemma. Vi hade ungefär 2 000 personer på våra matcher och det kändes som att de mest var där för att äta korv och dricka öl. Jämför det med ett derby mot AIK, säger han till Hockeyligan.se.

"Kompetenta spelare"

Wesslau har stora förhoppningar på Djurgården den här säsongne - trots att klubben tappat stjärnor som Marcus Krüger och Staffan Kronwall.
– Jonas Almtorp och Mattias Carlsson är två kompetenta och duktiga spelare som vi har fått in från Södertälje. Daniel Tjärnqvist är en toppback och även Kyle Klubertanz är en kvalitetsback.

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst idag