Foto: SIMON HASTEGÅRD / BILDBYRÅNFoto: SIMON HASTEGÅRD / BILDBYRÅN
 Foto: SIMON HASTEGÅRD / BILDBYRÅN
Foto: SIMON HASTEGÅRD / BILDBYRÅNFoto: SIMON HASTEGÅRD / BILDBYRÅN
 Foto: SIMON HASTEGÅRD / BILDBYRÅN

Roger Melins missnöje: "Jag måste erkänna det"

Publicerad

Brynäs har radat upp segrar under försäsongen.

Men Roger Melin är ändå missnöjd över lagets prestationer.

– Ja, faktiskt, det måste jag faktiskt erkänna att jag är, säger tränaren till Gefle Dagblad. 

Om exakt en vecka premiärspelar Brynäs borta mot Växjö i SHL.

Gävlelaget har imponerat under försäsongen och förutom förlusten mot Djurgården har fjolårsfinalisterna gått rent under sommaren och hösten. Men den nye tränaren Roger Melin är inte jätteimponerad över sitt lags insatser.

– Vi har varit alldeles för omständliga i spelet och det är ingenting som vi vill vara. Jag vet inte riktigt varför det är så heller. Det är någonting vi måste jobba med. Vi har en bit kvar, säger Melin till Gefle Dagblad.

– Vi har vunnit många matcher nu på grund att vi har gjort individuellt bra prestationer när vi gjort mål och så vidare. Men vi har inte varit någon gedigen lagmaskin som nöter på. Jag vill att vi spelar mer som ett lag.

Roger Melin missnöjd

Det finns, enligt Roger Melin, fortfarande en hel del att slipa på inför SHL-säsongen.

– Jag måste jag faktiskt erkänna att jag är missnöjd. Jag kan inte säga att jag är nöjd så här långt. Vi skulle behöva göra en bra match på onsdag och göra fler bra träningar, bättre än de vi har gjort nu på slutet, säger Roger Melin.

Relaterade ämnen

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Vill du ha fler sportnyheter direkt i ditt dagliga flöde? Följ SportExpressen på Facebook, Twitter och Instagram.

Expressen
Till Expressens startsida

Mest läst i dag