Lidström tackade fans - med helsidesannons

Publicerad

Efter 21 år i Detroit kände Nicklas Lidström att ett avskedstal inte var nog.
I stället visade han tacksamheten till fansen – på en helsida i Detroit Free Press.
– Detroitbor – hockeyfans eller inte – är rakt igenom bra och respektabla människor, skrev han.

När Nicklas Lidström, 42, meddelade att han avslutar hockeykarriären hyllades han av hockeyfans världen över – och framför allt i Detroit.

– Man känner vilken passion fansen här har. Fansen är en stor del av den här organisationen och den här hockeystaden, sa han vid avskedstalet i torsdags.

"Extremt tacksamma"

Och i går visade han en gång för alla hur sant det är. På en helsida i Detroit Free Press i går tackade Nicklas Lidström, tillsammans med frun Annika, samtliga Detroitbor för stödet under åren.

"Ni gjorde övergången till Detroit från ett annat land och en annan kultur fantastisk lätt. För det är vi extremt tacksamma. Trots att vi föddes i Sverige har vi bott halva vårt liv här och uppfostrat fyra barn här. Vi kommer alltid att värdesätta vår tid här och är stolta över att säga att vi också kommer från Detroit", skriver han.

Tack för att du hjälper oss att rätta fel!

Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel.

Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattsonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning. Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida
ANNONS: