Zara Larsson. Foto: Magnus Liljegren / All Over Pres
Zara Larsson. Foto: Magnus Liljegren / All Over Pres
Leksand. Foto: Anders Bjurö
Leksand. Foto: Anders Bjurö

Zara Larsson var med och hjälpte Leksand

Publicerad

Leksand var med och arrangerade showen "Stjärnklart" i december.

Och galan, med artister som Zara Larsson, blev ett lyckat arrangemang för den ekonomiskt sviktande klubben.

– Alla var glada och nöjda och gick därifrån med ett stort leende på läpparna, säger kommunikationsansvarige Claes Thirus.

Leksand kämpar fortfarande med en sviktande ekonomi. Klubben redovisade i fjol en förlust med 4,6 miljoner kronor.

Och med tanke på den nya tillvaron i Hockeyallsvenskan – med 30-35 miljoner kronor mindre att röra sig med – behöver de fortsatt aktivt jobba med sin ekonomi.

Ett av dragen: showen "Stjärnklart" arrangerades i Tegera arena den 12 december. Leksand var en av tre parter som var med och arrangerade galan. Klubben ville sätta Leksand och Tegera arena på kartan igen, och dessutom dra bättre ekonomiskt nytta av Tegera arena, som de äger. Några av artisterna som stod på scenen var Magnus Uggla, Robert Gustafsson, Lisa Nilsson, Anders Berglund och Zara Larsson.

"Kostar x antal miljoner"

Hur det gick?

– Vi hade 1400 gäster och en fantastiskt trevlig kväll i Tegera arena. En grym show och en bra kväll på alla sätt, säger Leksand kommunikationsansvarige Claes Thirus.

– Det är ett av de bästa arrangemangen vi genomfört i arenan, rent praktiskt. Sedan är det klart, vi hade inte gråtit blod om det kommit 2800 här. Som arrangemang betraktat var det riktig bra genomfört, så vi är supernöjda, men vi vill alltid sälja mer biljetter. Stjärnklart var riktigt lyckat.

Hur gynnade det Leksand ekonomiskt?

Det är klart att det hjälper oss ekonomiskt, eftersom arenan finns där och kostar x antal miljoner kronor varje år. Det är en lång resa, det här var första gemensamma arrangemanget vi gjorde och kändes riktigt bra. Alla var glada och nöjda och gick därifrån med ett stort leende på läpparna, så det känns jättebra.

Tack för att du hjälper oss att rätta fel!

Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel.

Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattsonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning. Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida