Gustav Hedberg vann Emil Kåbergs slutspelsskägg

Publicerad
Ett slutspelsskägg till ett vinnarskägg. Här är kransen som gav Gustav Hedberg, 23, högsta pris. Nu ska Emil Kåbergs avrakade behåring hänga hemma på väggen i Linköping.
- Det är kul att han vill ha det, säger Emil Kåberg till Sportexpressen.se.
Slutspelet är över - men än delas vinster ut. Gustav Hedberg skickade in en bild på sitt eget skägg till Canal plus tävling - och vann förstapriset: FBK-spelaren Emil Kåbergs slutspelskägg uppklistrat på en affisch.
- Det är rätt kul tycker jag. Inte helt fel när man själv är skäggfantast, säger Gustav Hedberg.
Fotografiet är taget i somras. Nu är han skägglös - och tillfälligtvis utan planer på nytt skägg. Gustav Hedberg är djurgårdare, men Färjestadsskägget är ändå en välkommen vinst.
- Är det fint kan det nog passa på väggen. Annars blir det nog någon Färjestadskompis som får ta hand om det, säger han.


Tidig avrakning

Han vann dessutom två säsongsbiljetter till valfritt lag. Men det blir inte Djurgården, utan Linköping som får två extra besökare.
- Jag pluggar här och som student har man inte alltid råd att på hockey annars, säger Gustav Hedberg.
Forwarden Kåberg har inget emot att skägget hamnar hos en djurgårdare.
- Det gör väl inget, det är bara kul att han vill ha det, säger Emil Kåberg.
Skägget åkte av direkt på semifinalskvällen när laget åkt ur.
- Jag tycker bara det blev lite tidig avrakning i år, suckar han.
Jakob Wagner
Jakob Wagner

Tack för att du hjälper oss att rätta fel!

Även om vi alltid försöker skriva så korrekta artiklar som möjligt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din felrapport. Rapportera vad i artikeln som inte stämmer i formuläret nedan. Det kan handla om stavfel, bildfel, syftningsfel eller faktafel.

Var gärna så tydlig som möjligt angående vad felet gäller. Tack för din hjälp!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattsonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning. Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Och om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att mejla till rattelse@expressen.se eller ringa vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida