Foto: Vitamin Well.
 Foto: Vitamin Well.

Ska på arbetsintervju – då dyker Zlatan upp

Publicerad

En man söker jobb på Vitamin Well och får träffa företagets största affischnamn, Zlatan Ibrahimovic.

Den dråpliga dolda kameran-situationen finns fångad på Vitamin Wells officiella Youtube-konto.

 

Gillar du fotboll? Ladda ned SportExpressens nya app och få alla fotbollsnyheter snabbast – här för iOS och här för Android.

I december 2014 meddelade Vitamin Well att man hade värvat en ny samarbetspartner. Zlatan Ibrahimovic skulle bli ambassadör för drycken och få en egen smak i företagets utbud.

– Att hjälpa ett ungt, hungrigt och framför allt ett svenskt företag ut i världen känns som rätt utmaning för mig, sa Zlatan då.

Men ingen väntade sig nog att Zlatan skulle ha för vana att hänga på Vitamin Wells kontor i Stockholm. Det är i alla fall den bilden som förmedlas i företagets senaste publicitetsvideo.

Zlatan dyker upp i intervju för Vitamin Well

Videon fångar en dolda kameran-situation där en arbetssökande man leds in i ett rum på Vitamin Well och får höra att hans intervjuare strax ska dyka upp. Men när dörren öppnas är det Zlatan som kommer in. Mannen, som heter Philip, är märkbart förvånad.

PHILIP: – Jag väntade att jag skulle få träffa dig "face to face", säger han.

ZLATAN: – Varför inte? Det är ju Zlatans produkt ju.

Vad som sedan följer är en grillning av Philip, där Zlatan visar sig vara en riktigt tuff intervjuare. Han blir hård när han får tvekande svar på frågorna "tycker du om Vitamin Well" och "hur många sorter har vi".

"Vem är din favoritspelare?"

ZLATAN: – Kan du nåt om Vitamin Well?

PHILIP: – Ja.

ZLATAN: – Vad?

PHILIP: – Öh...

ZLATAN: – Är du okej? Behöver två minuter för att andas?

Zlatan frågar också vem som är Philips favoritspelare och ler menande när han inte får svar direkt.

PHILIP: – Du?

ZLATAN: – Okej, det var allt jag behövde veta.

– Jag ska göra mitt bästa för att du ska få anställningen.

 

SE DET ROLIGA KLIPPET HÄR!

Tack för att du hjälper oss!

Även om vi alltid försöker skriva helt korrekt kan det ibland smyga sig in felaktigheter. Därför uppskattar vi din hjälp. Skriv i meddelande-rutan nedan vad som är fel i artikeln eller vad du vill klaga på. Vi rättar alla fel och är generösa med genmälen.

Stort tack!

Tack!

Din rättelse har skickats vidare till redaktionen!

En redaktör kommer att läsa din rättelse så snart som möjligt. Tack för att du hjälper oss!

Thomas MattssonAnsvarig utgivare

Jag vill att Expressen ska vara den tidning som är mest generös med genmälen, rättelser samt hur vi redovisar eventuella klander från Pressens Opinionsnämnd.

Expressens ambition är tydlig. I vår "Kvalitetspolicy" slår jag fast att det som publiceras ska vara korrekt. Mitt första beslut som chefredaktör var att införa en fast plats i tidningen och på sajten för korrigeringar. Men vi är människor. Som gör misstag, blir lurade eller stressas till slarv. Det är några förklaringar till fel i medier, men de ursäktar ändå inte redaktionen om någon utsätts för publicitetsskada.

Expressen står bakom de "Etiska regler för press, radio och tv" som formulerats av Publicistklubben, Svenska Journalistförbundet, Tidningsutgivarna, Sveriges Tidskrifter, Sveriges Radio, Sveriges Television samt Utbildningsradion.

"Reglerna är mer av tumregler än en formell regelsamling", konstaterar Allmänhetens Pressombudsman (PO). Vad som är god pressetik måste avgöras från fall till fall och det finns inga exakta svar. Men det är bra att saken diskuteras.

Expressen talar ofta och gärna klarspråk, vi granskar och vi avslöjar; det hör journalistiken till att inte alla kommer att uppskatta det vi berättar. Om du anser att du utsatts för en publicitetsskada är det snabbaste sättet att få upprättelse att kontakta oss: mejla till rattelse@expressen.se eller ring vår nyhetsdesk på telefon 08-738 30 00. Men det går också att göra en så kallad PO-anmälan för att få en pressetisk prövning.


Till Expressens startsida

Mest läst i dag